Uživatel nepřihlášen
Corvův temný hvozd
RSS kanál blogu
Píše: Corvus - Rubrika: Blogy
Blog nevyjadřuje názor redakce Zing, více zde.
Corvův temný hvozd

Darkwood

Pondělí 11.9.2017 18:19 - Autor: Corvus
To se mi líbí

DarkwoodTemný hvozd. Darkwood. Představte si, že se váš život smrsknul na bloudění nebezpečnými lesy, horečnaté hledání něčeho poživatelného, pár loků špinavé vody a čehokoliv, co by vám aspoň zdánlivě ulehčilo život. Očima kolem sebe nervózně těkáte, při každém zvuku berete do ruky ocelovou tyč či kámen a neustále sledujete zda-li slunce v nejbližší hodině nezapadne za obzor. Představte si, že každou noc v polorozpadlém stavení uprostřed divočiny zatloukáte okna, před rozpadající se dveře přesouváte opotřebovaný nábytek a po tmě nervózně nasloucháte každému zaskřípění, každému zvuku. V polobdělém stavu, unavení a psychicky zcela vyčerpaní na samou hranici možností se v duchu modlíte, aby škvírami v prknech do místnosti začaly proudit ranní paprsky nového dne... Přečkali jste další noc. Přežijete tu následující?

"Všechny cesty vedou hlouběji do lesa..."

Ranní paprsky jsou jako osvěžující koupel po náročné šichtě v dolech. Plni síly vyrážíte s kusem zmačkaného papíru, který představuje mapu, na (pravděpodobně) severovýchod. Míjíte paseku s poraženým stromem, který jste včera ze stínů dlouho pozorovali. Víte, že nutně potřebujete velké špalky dřeva, abyste na (konečně) zprovozněné cirkulárce nařezaly prkna. V batohu si nesete topůrko, ale nemáte ostří sekyry a do cirkulárky nemáte benzín. Benzínu máte asi půl nádrže v generátoru, který na noc nezapínáte a v chatrči tak večer panuje absolutní tma. Strach, že vyčerpáte poslední zbytky paliva je tak veliký, že raději nerozsvěcíte lampičku a nechodíte spát. Ponořeni do myšlenek si náhle uvědomujete, že jste na místě, kde jste doposud nikdy nebyli. V duchu se okřiknete, že ztrácíte koncentraci a všemi smysly se opět začnete soustředit.

V neprostupných hvozdech nacházíte spousty poznámek, dopisů a polorozpadlých předmětů, které významně dokreslují atmosféru hry. 
V neprostupných hvozdech nacházíte spousty poznámek, dopisů a polorozpadlých předmětů, které významně dokreslují atmosféru hry. 
Herní plochu vidíte z půdorysu. Po vzoru například prvních dílů série GTA.
Herní plochu vidíte z půdorysu. Po vzoru například prvních dílů série GTA.

Hvozd se náhle rozestoupí a v dálce vidíte zpola pohřbený, zcela nepojízdný, rezavý traktor a vedle... hromádku dříví! Přežili jste v divočině již řadu týdnů a tak víte, že se nesmíte v žádném případě unáhlit. Darkwood a jeho obyvatelé vám nedají nic zadarmo. Třikrát, čtyřikrát obhlédnete bezprostřední okolí, načež se s prknem, pobitým devítipalcovými hřebíky, rychle vydáváte k uvězněnému traktoru. V jeho kabině nalézáte doslova poklad. Čisté, nepotrhané plátno, několik hřebíků a těžkou rezavou schránku. Nemáte však nic, čím byste ji otevřeli. Budete ji muset (neradi) nechat na místě a z drátu si na ponku ve vaší chatrné skrýši zkusit vyrobit šperhák. V hromadě dříví nalézáte pár použitelných prken (konečně!) a prázdnou láhev. Ne, prázdnou ne, něco v ní je. Asi dvě deci alkoholu! Jako dezinfekce se bude více než hodit. S třesoucíma se rukama vše ukládáte do batohu a kvapně se vydáváte na cestu zpátky. Odpoledne se nachýlilo, dech se vám krátí a vy víte, že do relativního bezpečí to máte ještě daleko.

Celou cestu zpátky chvátáte; střídavě odpočíváte, popadáte dech a běžíte, seč vám vaše nalomené zdraví dovolí. Indiánským během se dostáváte na dohled své skrýše. Již vidíte obrys studny, kterou jste nedávno za nemalých obětí spravili, rozeznáváte polorozbořené stavení za ní. Slunce již zapadlo a vaše kroky osvětlují poslední paprsky. Celou zpáteční cestu máte neodbytný pocit, že vás něco sleduje. Váš šestý smysl je napjatý jako struna. Víte, že lesy kolem si neúprosně berou zpátky vše a vše kolem vás se stává součástí syrové divočiny. Cítíte, jak věci kolem hnijí, rozkládají se, temně a vlhce bublají, čpí... Slyšíte tisíce a tisíce cupitajících nožiček, šouravé zvuky, tichý nářek, nádechy a výdechy a vzlyky zaživa hnijících těl, šepotavou kakofonii, napínající nervy k prasknutí.

Na každou pozitivní dovednost připadá jedna negativní. Hra je v tomto systému nelítostná.
Na každou pozitivní dovednost připadá jedna negativní. Hra je v tomto systému nelítostná.
Temnota vábí...
Temnota vábí...

Jste doma. V polorozpadlé chatrči, jejíž původní obyvatele již dávno pohltily šmátrající kořeny, plísně a houby. Vysypete obsah batohu na podlahu a v pokoji, jenž je vám útočištěm, neobratně zatloukáte třetí okno právě ukořistěnými prkny a hřebíky. Pro jistotu stavíte před zatlučené okno těžkou almaru a pod dvě zbývající (již bezpečně opevněná) pokládáte medvědí pasti. Generátor ani dnes nenahodíte, protože víte, že benzín se rovná zlatu. Místnost se noří do tmy a vy víte, že pokud někdo či něco tuto noc přijde, bude to dveřmi. Na ty vám totiž nezbyla prkna, ani hřebíky a nedají se zamknout. Sedíte uprostřed místnosti přede dveřmi, které jste se pokusili zabarikádovat aspoň vachrlatým stolem. V ruce třímáte kovovou trubku, kterou jste minulého dne ubili k smrti infikovaného a zdivočelého psa. Noc pokročila a únava vás začíná zmáhat. Víčka máte těžká jako několikatunové bloky. BUCH! BUCH! BUCH! Na dveře někdo uprostřed vlhké, studené noci kdosi zabouchá. A znovu. A zase. BUCH! BUCH! BUCH! Neodvažujete se ani dýchat. Jen tisknete stůl ke dveřím a úpěnlivě si přejete, aby nastalo ráno. Napjatě posloucháte a oči se bezvýsledně snaží škvírami v prknech zachytit jakýkoliv pohyb. Slyšíte vrzání dveří ve vedlejší místnosti a těžké, horečnaté oddychování. Proboha ať už je ráno... Ať je ráno!

PŘESNĚ tohle zažívám každý nový den a noc v nezávislé hře DARKWOOD od polského studia Acid Wizard Studio. Neuvěřitelně podmanivá, atmosférická záležitost, která umí i přes "pixelatou" grafiku naprosto strhnout a přivodit parádní noční můry. Doporučuji všemi deseti!

Hodnocení hry
Skóre hry 8 8/10
Líbí se mi
  • atmosféra
  • grafická stylizace
  • příběh
  • hudba a zvuk
  • crafting
  • zajímavé postavy
Vadí mi
  • občasný pixelhunting
  • toporněji pojaté souboje
  • pro někoho až frustrující obtížnost
Verdikt: Darkwood je především záležitostí hutné atmosféry a bezpočtu děsuplných příběhů, které si s rašícím potem na čele vyprávíte v kruhu přátel, potom, co se ujistíte, že okna jsou opravdu bezpečně zatlučená. Nic pro sralbotky a casual hráče. Darkwood si žádá vaši plnou pozornost a představivost pracující na plné obrátky. Temný les vás volá!
Tisk
Štítky: Darkwood, Survival, Corvus
Hodnocení:
( Zbývají 3 hlasy pro zveřejnění hodnocení ) Ohodnoťte článek kliknutím na hvězdičku.
 

Napsat nový komentář

Komentář k blogovému článku Darkwood
Pro psaní musíte být přihlášen.
[+] Smajlíci
:gun: :-) 8-) ;-) :angry: :-D :lol: :dance: :thumbup: :shock: :-( :nah: :lala:
Corvus    Přesně tohle okénko se mi úspěšně objevuje v levém horním rohu, ale nic se dále neděje... Na vině bude asi int. explorer, který používám (na truc! ) :-D Prubnu to v chromu či firefoxu.Corvuscorvus13394    12.9.2017 19:58 Corvus

@ odpověď na komentář od silenyhrac:Přesně tohle okénko se mi úspěšně objevuje v levém horním rohu, ale nic se dále neděje... Na vině bude asi int. explorer, který používám (na truc! ) :-D Prubnu to v chromu či firefoxu.

silenyhrac napsal:Co zkouším (úspěšně) nahrát obrázek (soubor PNG přes prohlížeč Edge) , tak v sekci Moje soubory kliknu na tlačítko Upload, čímž se otevře nové malé okno nadepsané "Upload souboru" (toto okno může být "uskočené", tj. zobrazovat se někde v levém horním rohu obrazovky) - tohle nové malé okno se ti už nezobrazuje? Jestli ne, zkus jiný prohlížeč.

silenyhrac   1x   Co zkouším (úspěšně) nahrát obrázek (soubor PNG přes prohlížeč Edge) , tak v sekci Moje soubory kliknu na tlačítko Upload, čímž se otevře nové malé okno nadepsané "Upload souboru" (toto okno může být "uskočené", tj. zobrazovat se někde v levém horním rohu obrazovky) - tohle nové malé okno se ti už nezobrazuje? Jestli ne, zkus jiný prohlížeč.silenyhracsilenyhrac11429    12.9.2017 19:25 silenyhrac

@ odpověď na komentář od Corvus:Co zkouším (úspěšně) nahrát obrázek (soubor PNG přes prohlížeč Edge) , tak v sekci Moje soubory kliknu na tlačítko Upload, čímž se otevře nové malé okno nadepsané "Upload souboru" (toto okno může být "uskočené", tj. zobrazovat se někde v levém horním rohu obrazovky) - tohle nové malé okno se ti už nezobrazuje? Jestli ne, zkus jiný prohlížeč.

Corvus napsal:Určitě to s Mikym pořeším (nebo s jinými blogery) . Mě prostě po kliknutí na "upoload" systém zingu nedělá... nic. Bez fotek sběratelek by to nemělo cenu. Díky moc za zájem!

Corvus   1x   Určitě to s Mikym pořeším (nebo s jinými blogery) . Mě prostě po kliknutí na "upoload" systém zingu nedělá... nic. Bez fotek sběratelek by to nemělo cenu. Díky moc za zájem!Corvuscorvus13394    12.9.2017 19:15 Corvus

@ odpověď na komentář od Ersagon:Určitě to s Mikym pořeším (nebo s jinými blogery) . Mě prostě po kliknutí na "upoload" systém zingu nedělá... nic. Bez fotek sběratelek by to nemělo cenu. Díky moc za zájem!

Ersagon napsal:Tak pokud plánuješ sepsat článek o tvé sběratelské činnosti, tak to velice rád uvítám! Z tvých komentářů jsem pochytil, že jsi vášnivý sběratel, a rád bych věděl jak třeba řešíš problémy s místem apod. Sám bych si rád založil svoji sbírku (již na ni pracuji, mám 2 sběratelky :-D ) , a již teď nevím, jak to budu řešit s prostorem, je mi líto vyhazovat ty krásné krabice apod.

Doufám, že vyřešíš problém s tím uploadem, rád bych viděl tvoji sbírku :thumbup:

Ersagon   1x   Tak pokud plánuješ sepsat článek o tvé sběratelské činnosti, tak to velice rád uvítám! Z tvých komentářů jsem pochytil, že jsi vášnivý sběratel, a rád bych věděl jak třeba řešíš problémy s místem apod. Sám bych si rád založil svoji sbírku (již na ni pracuji, mám 2 sběratelky :-D ) , a již teď nevím, jak to budu řešit s prostorem, je mi líto vyhazovat ty krásné krabice apod.

Doufám, že vyřešíš problém s tím uploadem, rád bych viděl tvoji sbírku :thumbup:
Ersagonersagon50091
    12.9.2017 19:00
Ersagon

Tak pokud plánuješ sepsat článek o tvé sběratelské činnosti, tak to velice rád uvítám! Z tvých komentářů jsem pochytil, že jsi vášnivý sběratel, a rád bych věděl jak třeba řešíš problémy s místem apod. Sám bych si rád založil svoji sbírku (již na ni pracuji, mám 2 sběratelky :-D ) , a již teď nevím, jak to budu řešit s prostorem, je mi líto vyhazovat ty krásné krabice apod.

Doufám, že vyřešíš problém s tím uploadem, rád bych viděl tvoji sbírku :thumbup:

Corvus   1x   @ odpověď na komentář od silenyhrac:
@ odpověď na komentář od Ersagon:

Díky moc! :-) Jo, hned jak něco sepíšu, rád sem vložím. Rád bych udělal speciál o mých sběratelkách a obecně o sběratelské činnosti. Plus hraju Hellblade a mám zasebou martyrium se Syberií :-) Ale to by byl spíš vtipný článek. Bylo to peklo.

Bohužel se mi z nějakého důvodu absolutně nedaří upload vlastních screenshotů a netuším proč :-( Přes upload systém nevykazuje žádnou činnost (? ) a nejde to ani v zipu dle Mikyho rady. Prostě se do adresáře nic nenahraje...
Corvuscorvus13394
    12.9.2017 18:43
Corvus

@ odpověď na komentář od silenyhrac:
@ odpověď na komentář od Ersagon:

Díky moc! :-) Jo, hned jak něco sepíšu, rád sem vložím. Rád bych udělal speciál o mých sběratelkách a obecně o sběratelské činnosti. Plus hraju Hellblade a mám zasebou martyrium se Syberií :-) Ale to by byl spíš vtipný článek. Bylo to peklo.

Bohužel se mi z nějakého důvodu absolutně nedaří upload vlastních screenshotů a netuším proč :-( Přes upload systém nevykazuje žádnou činnost (? ) a nejde to ani v zipu dle Mikyho rady. Prostě se do adresáře nic nenahraje...

silenyhrac   1x   Připojuji se, primárně ve hrách hledám atmosféru ... a prolézám v nich / sbírám vše.

K atmosféře Darkwoodu, tím jak hráč pořádně vidí, jen kde svítí, tak jakoby hra měla společné univerzum s titulem Sunless Sea (včetně převládající, tu našedlé, tu nazelenalé / namodralé palety) . Tudíž, hrát je kvůli této atmosféře chci obě.

Jinak, v traileru mě paradoxně nejvíc zaujal nápad se seshora viděným bludištěm v podobě plantáže nějakých velkolistých keřů (tedy předpokládám, že nelze kráčet skrz ně) ... a také odlákání psa hozením masa. Snově, nereálně pak působí "stromy" vysokých černých trubek a nápad dát přízrakům podobu baletek.
silenyhracsilenyhrac11429
    12.9.2017 12:07
silenyhrac

Připojuji se, primárně ve hrách hledám atmosféru ... a prolézám v nich / sbírám vše.

K atmosféře Darkwoodu, tím jak hráč pořádně vidí, jen kde svítí, tak jakoby hra měla společné univerzum s titulem Sunless Sea (včetně převládající, tu našedlé, tu nazelenalé / namodralé palety) . Tudíž, hrát je kvůli této atmosféře chci obě.

Jinak, v traileru mě paradoxně nejvíc zaujal nápad se seshora viděným bludištěm v podobě plantáže nějakých velkolistých keřů (tedy předpokládám, že nelze kráčet skrz ně) ... a také odlákání psa hozením masa. Snově, nereálně pak působí "stromy" vysokých černých trubek a nápad dát přízrakům podobu baletek.

Ersagon   3x   Velmi čtivý... příběh, ze kterého může člověk vyčíst vše potřebné, co hra nabízí a s chutí jsem to dočetl až do konce (což u recenzí většinou nedokáži) . Stejně jako Ty, mám rád hry, které člověka pohltí nejen příběhem, ale i atmosférou (grafika u mě hraje až druhé housle, ne-li třetí) a rovněž jsem ten typ hráče, který má zapotřebí prolézt všechny kouty a každou škvíru. Škoda, že jsem již opustil hraní na PC platformě, ale třeba se jednou dočkáme této hry na PSku, kde bych si ji velmi rád zahrál. Suma sumárum, pěkný článek a budu se těšit na Tvé další výtvory :-)Ersagonersagon50091    12.9.2017 11:46 Ersagon

Velmi čtivý... příběh, ze kterého může člověk vyčíst vše potřebné, co hra nabízí a s chutí jsem to dočetl až do konce (což u recenzí většinou nedokáži) . Stejně jako Ty, mám rád hry, které člověka pohltí nejen příběhem, ale i atmosférou (grafika u mě hraje až druhé housle, ne-li třetí) a rovněž jsem ten typ hráče, který má zapotřebí prolézt všechny kouty a každou škvíru. Škoda, že jsem již opustil hraní na PC platformě, ale třeba se jednou dočkáme této hry na PSku, kde bych si ji velmi rád zahrál. Suma sumárum, pěkný článek a budu se těšit na Tvé další výtvory :-)

Corvus   2x   Ha! První příspěvek pod mým prvním článkem.

Předně: já u her upřednostňuji atmosféru. Hraju z 99% hry zaměřené silně na atmosféru. Atmosféra a to zda mě dokáže hra ukotvit, pohltit a zda v ní všemu uvěřím, je pro mě zcela na prvním místě. Dokonce i před příběhem, gunplayem či grafikou atd. Proto hraju z 99% adventury a RPGčka nebo na atmosféru opravdu povedené hry. Takéž si stojím zatím, že opravdu pamětihodné a kvalitní kousky jsou takové, které mají zajímavé zejména dílčí úkoly/příběhy než hlavní heroický main quest. Protože ty malé story, které člověk zažívá/prožívá, ty si člověk vypráví u piva s kamarády a pamatuje si je navždy. Nikdy nevymažu určitá dobrodružství a zážitky např. v Planescape: Torment, Torment: Tides of Numenera nebo Falloutech apod.

Co se týče pixel huntingu, tak mě absolutně nevadí. Vůbec. Víceméně jsem jej uvedl do záporů jako upozornění pro hráče, kteří tento prvek ve hrách nenávidí. Já jsem tuhle averzi nikdy nechápal. Jenže to je tím, že opravdu každou hry vytěžím na 100% a prolezu kurzorem úplně všechno :-) Takže vím přesně jak to myslíš.

Díky za názor. Mé texty nejsou rozhodně tradiční recenze. Píšu převážně pocitově, zážitkově (nebo přímo konkrétně popisuji stav, ve kterém se při hraní nacházím) . Chci se vypsat ze svých pocitů a sdílet s kýmkoliv ty neuvěřitelně podmanivé, atmosférické světy.
Corvuscorvus13394
    12.9.2017 09:21
Corvus

@ odpověď na komentář od silenyhrac:Ha! První příspěvek pod mým prvním článkem.

Předně: já u her upřednostňuji atmosféru. Hraju z 99% hry zaměřené silně na atmosféru. Atmosféra a to zda mě dokáže hra ukotvit, pohltit a zda v ní všemu uvěřím, je pro mě zcela na prvním místě. Dokonce i před příběhem, gunplayem či grafikou atd. Proto hraju z 99% adventury a RPGčka nebo na atmosféru opravdu povedené hry. Takéž si stojím zatím, že opravdu pamětihodné a kvalitní kousky jsou takové, které mají zajímavé zejména dílčí úkoly/příběhy než hlavní heroický main quest. Protože ty malé story, které člověk zažívá/prožívá, ty si člověk vypráví u piva s kamarády a pamatuje si je navždy. Nikdy nevymažu určitá dobrodružství a zážitky např. v Planescape: Torment, Torment: Tides of Numenera nebo Falloutech apod.

Co se týče pixel huntingu, tak mě absolutně nevadí. Vůbec. Víceméně jsem jej uvedl do záporů jako upozornění pro hráče, kteří tento prvek ve hrách nenávidí. Já jsem tuhle averzi nikdy nechápal. Jenže to je tím, že opravdu každou hry vytěžím na 100% a prolezu kurzorem úplně všechno :-) Takže vím přesně jak to myslíš.

Díky za názor. Mé texty nejsou rozhodně tradiční recenze. Píšu převážně pocitově, zážitkově (nebo přímo konkrétně popisuji stav, ve kterém se při hraní nacházím) . Chci se vypsat ze svých pocitů a sdílet s kýmkoliv ty neuvěřitelně podmanivé, atmosférické světy.

silenyhrac napsal:Jak už tady byla na Darkwood recenze, ty jsi vyjádřil své dojmy z hraní coby atmosférické vyprávění. Dobře se to čte, jen, až si to jednou zahraju, bude mě zajímat, proč v temném lese vlastně jsem, jak jsem se tam dostal ... ze Steamu jsem pochytil, že hráčova postava se snaží z lesa prchnout.

Pixel hunting - aniž by to s ním přímo souviselo, napadá mě díky němu další věc přidávající Darkwoodu na atmosféře. Ze sledování herního videa jde vidět, že Darkwood spadá pod typ her využívajících "každý LCD pixel" v tom smyslu, že hráč musí pro co nejlepší rozpoznání grafických detailů sedět opravdu blízko obrazovky. A u takovýchto her se mi líbí i atmosféra vzniklá čistě z této technické záležitosti. Tedy, že když člověk sedí blízko LCD, krom grafických detailů vnímá jednotlivé pixely a zažívá atmosféru podobnou éře CRT obrazovek ... prostě to magické záření tisíců záhadných světýlek má něco do sebe ;-)

silenyhrac (Pro hodnocení musíte být přihlášen  Jak už tady byla na Darkwood recenze, ty jsi vyjádřil své dojmy z hraní coby atmosférické vyprávění. Dobře se to čte, jen, až si to jednou zahraju, bude mě zajímat, proč v temném lese vlastně jsem, jak jsem se tam dostal ... ze Steamu jsem pochytil, že hráčova postava se snaží z lesa prchnout.

Pixel hunting - aniž by to s ním přímo souviselo, napadá mě díky němu další věc přidávající Darkwoodu na atmosféře. Ze sledování herního videa jde vidět, že Darkwood spadá pod typ her využívajících "každý LCD pixel" v tom smyslu, že hráč musí pro co nejlepší rozpoznání grafických detailů sedět opravdu blízko obrazovky. A u takovýchto her se mi líbí i atmosféra vzniklá čistě z této technické záležitosti. Tedy, že když člověk sedí blízko LCD, krom grafických detailů vnímá jednotlivé pixely a zažívá atmosféru podobnou éře CRT obrazovek ... prostě to magické záření tisíců záhadných světýlek má něco do sebe ;-)
silenyhracsilenyhrac11429
    12.9.2017 08:49
silenyhrac

Jak už tady byla na Darkwood recenze, ty jsi vyjádřil své dojmy z hraní coby atmosférické vyprávění. Dobře se to čte, jen, až si to jednou zahraju, bude mě zajímat, proč v temném lese vlastně jsem, jak jsem se tam dostal ... ze Steamu jsem pochytil, že hráčova postava se snaží z lesa prchnout.

Pixel hunting - aniž by to s ním přímo souviselo, napadá mě díky němu další věc přidávající Darkwoodu na atmosféře. Ze sledování herního videa jde vidět, že Darkwood spadá pod typ her využívajících "každý LCD pixel" v tom smyslu, že hráč musí pro co nejlepší rozpoznání grafických detailů sedět opravdu blízko obrazovky. A u takovýchto her se mi líbí i atmosféra vzniklá čistě z této technické záležitosti. Tedy, že když člověk sedí blízko LCD, krom grafických detailů vnímá jednotlivé pixely a zažívá atmosféru podobnou éře CRT obrazovek ... prostě to magické záření tisíců záhadných světýlek má něco do sebe ;-)Komentář byl autorem naposledy upraven 12.9.2017 09:06

Původní verze před úpravami:Jak už tady byla na Darkwood recenze, ty jsi vyjádřil své dojmy z hraní coby atmosférické vyprávění. Dobře se to čte, jen, až si to jednou zahraju, bude mě zajímat (a to nezaznělo v recenzi ani ve tvém článku) , proč v temném lese vlastně jsem, jak jsem se tam dostal ... ze Steamu jsem pochytil, že hráčova postava se snaží z lesa prchnout.

Pixel hunting - aniž by to s ním přímo souviselo, napadá mě díky němu další věc přidávající Darkwoodu na atmosféře. Ze sledování herního videa jde vidět, že Darkwood spadá pod typ her využívajících "každý LCD pixel" v tom smyslu, že hráč musí pro co nejlepší rozpoznání grafických detailů sedět opravdu blízko obrazovky. A u takovýchto her se mi líbí i atmosféra vzniklá čistě z této technické záležitosti. Tedy, že když člověk sedí blízko LCD, krom grafických detailů vnímá jednotlivé pixely a zažívá atmosféru podobnou éře CRT obrazovek ... prostě to magické záření tisíců záhadných světýlek má něco do sebe ;-)

Corvus    Mohl by mi někdo z blogařů poradit jak mám do článku dostat klasické hodnotící rozhraní (klady/zápory hry a verdikt) ? Děkuji!

Již vyřešeno s Mikym ;-)
Corvuscorvus13394
    11.9.2017 19:02
Corvus

Mohl by mi někdo z blogařů poradit jak mám do článku dostat klasické hodnotící rozhraní (klady/zápory hry a verdikt) ? Děkuji!

Již vyřešeno s Mikym ;-)Komentář byl autorem naposledy upraven 11.9.2017 19:08

Původní verze před úpravami:Mohl by mi někdo z blogařů poradit jak mám do článku dostat klasické hodnotící rozhraní (klady/zápory hry a verdikt) ? Děkuji!

O autorovi blogu

Corvus
Corvus
Muž, 100 let

...počat v podhorském městečku, obklopeném jizerskými kopci, věnuji se převážně kvalitní hudbě rozličných žánrů, psaní pro magazín Muzikus a od podzimu 2014 redaktorské činnosti pro kulturní portál Abyss. K hudbě mě přivedli rodiče skrz BLACK SABBATH, QUEEN a LED ZEPPELIN. Jsem taktéž webmasterem a grafikem stránek NorahJones.cz (srdcová záležitost). Kdysi jsem vedl nejnavštěvovanější českou stránku o SEPULTUŘE (již neaktivní). Dlouhodobě spolupracuji s kapelou HYPNOS. Jsem závislý na rozšiřování své úctyhodné hudební sbírky, knihomol, nadšenec do severské mytologie a studia run.

Kromě psaní se většinu času zabývám grafikou převážně pro hudební interprety, skupiny a festivaly (vinyly, booklety, trička, plakáty), rukodělnou výrobou a toulkami po přilehlých hvozdech. Na svět se dívám optikou pesimisty a vlka samotáře. Jsem starej havran.

Co se týče herních zážitků a zkušeností: vystačil bych si do smrti se svatou trojicí Planescape Torment, System Shock a Deus Ex. Ve společnosti Noxe, Gothic série, Risenu či nádherných adventurních perel The Longest Journey a obou Syberií (z pera mistra Benoita Socala), jsem stávil taktéž skvostné časy... Nezapomenutelné je pátrání v Broken Swordech, dobrodružství v Baldur's Gate, první pokoření Diabla či debutově odstřelený Radškorpion ve Falloutovi. Nostalgie je krásná věc, neřku-li, když si jí člověk okoření znovuzahráním např. legendárního System Shocku... Jsem vášnivý sběratel limitovaných edic her a to především RPG a adventurního žánru.

Ve zkratce IZO HARD CORE RPG maniak ;-)

Můj web:

Mé aktuálně nejočekávanější hry:

Assassin's Creed: Origins CE, Wolfenstein: The New Colossus CE, Nioh: Complete Edition, Okami, Pillars of Eternity 2: Deadfire CE, Wasteland 3 CE, Death Stranding, System Shock CE (remaster), System Shock 3, Phoenix Point CE, Cyberpunk 2077, Vampyr, Call of Duty: WW II, Far Cry 5 CE, Kingdom Come: Deliverance CE, Call of Cthulhu, Biomutant CE, Pathfinder: Kingmaker, Anthem, Beyond Good and Evil 2.

Už ať je to doma na policích!!! Letos budou opět herní žně!

Aktuálně hraji:

Hellblade a Assassin's Creed: Origins.

Suverénně nejočekávanější hra příštího roku:

Pillars of Eternity 2: Deadfire CE, Kingdom Come: Deliverance CE a Phoenix Point CE

Založit herní BLOG