Uživatel nepřihlášen
Corvův temný hvozd
RSS kanál blogu
Píše: Corvus - Rubrika: Blogy
Blog nevyjadřuje názor redakce Zing, více zde.
Corvův temný hvozd

The First Tree

Středa 20.9.2017 19:14 - Autor: Corvus
To se mi líbí

The First Tree...stojím po pás ve svěže zelené trávě na vrcholu hřebenu a shlížím do dáli ubíhajícího, širokého údolí. Vítr mi čechrá kožešinu na bocích a v odpoledním slunci se ve vzduchu líně převalují stébla trávy a pyl z obtěžkaných borovicových klečí. Zdvihnu hlavu a čumákem ochutnávám letní odpoledne. Za vrásou vpravo má zaječí rodinka své doupě a v rozložitém buku za štíhlými kmínky břízek našli útočiště ptáci a veverky. Odkud si zdáli se ozývá zurčení chladného potůčku a temné dunění vodopádu. Volným krokem vyrážím dolů do údolí, semknutého travnatými hřebeny a vysokými stromy. Tráva se konejšivě poddává mým tlapkám a já se rozeběhnu, čistě z radosti a volnosti pohybu. Sem tam si povyskočím a nechtíc vyplaším kamaráda zajíce...



Stejně jako v pohádce od Antoina de Saint-Exupéryho (Malý princ) mě ve hře doprovází a cestu k mytickému Prvnímu stromu předurčuje liška. Ačkoliv by se stejně tak dalo napsat, že role v tomto příběhu se obrátily a sympatického čtvernožce vede k cíly vypravěč (Joseph). The First Tree je, pro někoho dojemná, pro jiného sladkobolná, osobní zpověď a katarze. O co víc vaše rozněžněné srdce zaujmou střípky z dětství, dospívání a života Josepha, o to méně budete považovat The First Tree za hru. Pokud totiž nejste povaha jemnocitná nebo nedej bože nepovažujete tzv. walking simulátory za hry v pravém slova smyslu, The First Tree se velkým obloukem vyhněte. Lištička je sice sympatické a hezké zvíře a svět (no, spíše uzavřené středně velké arény) je oku lahodící, ale herní mechanismy se v této indie jednohubce skládají pouze z cesty kupředu, občasném (nepovinném) sbírání světélkujících "dušiček" a vyhrabávání již zmíněných vzpomínek. A to je vše.



The First Tree těží z příjemné stylizace a lišky, ale s hratelností je zcela na štíru. Lesy, údolí a kopce zejí prázdnotou (až na hezký výjev s jeleny a srnami, který považuji za předčasné vyvrcholení hry) a k dobrému rozmaru nepřispívají ani drobné chybičky jako např. neexistující stín lišky při skoku = často nevíte, kam přesně doskočíte, topornější ovládání zvířete, ustřižený konec, kdy není jasné, zda jste něco nepřehlédli, protože se neobjeví závěrečné titulky, menu, nic. Vyzdvihnout však musím jednoznačně hudbu, která umí vykouzlit velice příjemnou atmosféru (podobně jako soundtrack Ori and the Blind Forest). Herní doba bezezbytku reflektuje žánr i pustou hratelnost. V tomto ohledu nelze brát kratší herní dobu jako zápor, což není (podle mého soudu) pro hru příliš dobrá vizitka. The First Tree na samém konci skrývá jedno malé překvapení. Vlastně dvě, pokud jste poctivě sbírali "dušičky".



The First Tree je příjemná jednohubka na zimní večery. Takový ohříváček, vkusně stylizovaný s dospělým scénářem, bohužel však ve výsledku nedotažený, až prázdný. Zda se necháte ukonejšit grafickou stylizací a lištičkou jako z Malého prince, to už nechám na vás. Já jsem právě zavětřil hejno sýkorek, tak běžím vstříc dálkám!



Hodnocení hry
Skóre hry 5 5/10
Líbí se mi
  • Grafická stylizace
  • Hudba
  • Liška
Vadí mi
  • Prázdnota světa
  • Toporné ovládání
  • Drobné chyby
Verdikt: The First Tree je okulahodící jednohubka s dojemným scénářem, která bohužel doplácí na celkovou prázdnotu světa i pustost herních mechanik. Nic pro kované hráče. Pokud však holdujete grafické stylizaci a máte vřelý vztah k liškám, tři hodinky ze svého času klidně obětujte.
Tisk
Hodnocení:
( Zbývají 4 hlasy pro zveřejnění hodnocení ) Ohodnoťte článek kliknutím na hvězdičku.
 

Napsat nový komentář

Komentář k blogovému článku The First Tree
Pro psaní musíte být přihlášen.
[+] Smajlíci
:gun: :-) 8-) ;-) :angry: :-D :lol: :dance: :thumbup: :shock: :-( :nah: :lala:
silenyhrac    "Chycený" králík / zajíc se pozná tak, že po přiblížení se k němu s liškou zapiští (vizuálně to asi poznat nejde ;-) .silenyhracsilenyhrac11429    22.9.2017 07:11 silenyhrac

@ odpověď na komentář od Corvus:"Chycený" králík / zajíc se pozná tak, že po přiblížení se k němu s liškou zapiští (vizuálně to asi poznat nejde ;-) .

Corvus napsal::-) Tak to jsi mě pobavil. Já se snažil ty zajíce chytit, ale akční tlačítko NIC nedělalo, i když jsem byl přímo u nich. Tak jsem si říkal, že to asi nejde :-) Nevadí. Ono ostatně lze špatně odchytit i tři speciální poskakující hvězdičky v (tuším) předposlední úrovni. Mají tam strašně špatný aktivní spot a "šteloval" jsem se pracně do správného úhlu, abych ji vůbec mohl sebrat.

Ad screenshoty: Jo, ty jsou všechny mé. A máš naprostou pravdu. Když pořizuji screenshoty, tak hledím na kompozici, úhel a když jsou ve hře aktivní prvky, tak čekám, kdy například tráva bude vlát určitým směrem nebo ze stromu vyletí pták apod. Proto mám hodně rád fotomódy. Teď si jej užívám v Hellblade :-)

Corvus    :-) Tak to jsi mě pobavil. Já se snažil ty zajíce chytit, ale akční tlačítko NIC nedělalo, i když jsem byl přímo u nich. Tak jsem si říkal, že to asi nejde :-) Nevadí. Ono ostatně lze špatně odchytit i tři speciální poskakující hvězdičky v (tuším) předposlední úrovni. Mají tam strašně špatný aktivní spot a "šteloval" jsem se pracně do správného úhlu, abych ji vůbec mohl sebrat.

Ad screenshoty: Jo, ty jsou všechny mé. A máš naprostou pravdu. Když pořizuji screenshoty, tak hledím na kompozici, úhel a když jsou ve hře aktivní prvky, tak čekám, kdy například tráva bude vlát určitým směrem nebo ze stromu vyletí pták apod. Proto mám hodně rád fotomódy. Teď si jej užívám v Hellblade :-)
Corvuscorvus13394
    21.9.2017 21:48
Corvus

@ odpověď na komentář od silenyhrac::-) Tak to jsi mě pobavil. Já se snažil ty zajíce chytit, ale akční tlačítko NIC nedělalo, i když jsem byl přímo u nich. Tak jsem si říkal, že to asi nejde :-) Nevadí. Ono ostatně lze špatně odchytit i tři speciální poskakující hvězdičky v (tuším) předposlední úrovni. Mají tam strašně špatný aktivní spot a "šteloval" jsem se pracně do správného úhlu, abych ji vůbec mohl sebrat.

Ad screenshoty: Jo, ty jsou všechny mé. A máš naprostou pravdu. Když pořizuji screenshoty, tak hledím na kompozici, úhel a když jsou ve hře aktivní prvky, tak čekám, kdy například tráva bude vlát určitým směrem nebo ze stromu vyletí pták apod. Proto mám hodně rád fotomódy. Teď si jej užívám v Hellblade :-)

silenyhrac napsal:Vrtalo mi hlavou, že dle "pokud jste poctivě sbírali "dušičky" hráč získá na konci odměnu i v případě, kdy nějakou tu hvězdu sebrat opomene ... jak tedy tvůrce tou odměnou zohlednil počet nalezených hvězd a ono je to takhle. Chytré!

King králík se zjeví poblíž hráčem nalezeného 1. mrtvého liščete (ach jo) , pokud liška "pochytá" v úvodní lokaci všech 13 králíků. King králík vlastní duhové vejce, sloužící coby portál do tajné snové lokace, která prý stojí za to.

Pět skrytých předmětů je příliš těžké objevit (i když to už někdo dokázal) - najít je lze jen slepým hrabáním (nesvítí jako hvězdy ani nad nimi není kupa jako v případě vzpomínek) ... hráč za ně ale nic nezíská (jen achievement) .

Fotky v článku, myslel jsem, že jsou oficiální, upravené. Hra v pohybu tak pěkně nevypadá a máš je i dobře naaranžované (jen kdyby v nich nebyla ta osamělost) ... mi to připomnělo, že dneska už umělečtí fotografové chodí i do virtuálních světů a zrovna jako v těch reálných tam hledají ideální místo, úhel, světlo (denní dobu) , počasí a pak z toho vznikají kompozice podobné zde zveřejněným ;-)

silenyhrac    Vrtalo mi hlavou, že dle "pokud jste poctivě sbírali "dušičky" hráč získá na konci odměnu i v případě, kdy nějakou tu hvězdu sebrat opomene ... jak tedy tvůrce tou odměnou zohlednil počet nalezených hvězd a ono je to takhle. Chytré!

King králík se zjeví poblíž hráčem nalezeného 1. mrtvého liščete (ach jo) , pokud liška "pochytá" v úvodní lokaci všech 13 králíků. King králík vlastní duhové vejce, sloužící coby portál do tajné snové lokace, která prý stojí za to.

Pět skrytých předmětů je příliš těžké objevit (i když to už někdo dokázal) - najít je lze jen slepým hrabáním (nesvítí jako hvězdy ani nad nimi není kupa jako v případě vzpomínek) ... hráč za ně ale nic nezíská (jen achievement) .

Fotky v článku, myslel jsem, že jsou oficiální, upravené. Hra v pohybu tak pěkně nevypadá a máš je i dobře naaranžované (jen kdyby v nich nebyla ta osamělost) ... mi to připomnělo, že dneska už umělečtí fotografové chodí i do virtuálních světů a zrovna jako v těch reálných tam hledají ideální místo, úhel, světlo (denní dobu) , počasí a pak z toho vznikají kompozice podobné zde zveřejněným ;-)
silenyhracsilenyhrac11429
    21.9.2017 21:04
silenyhrac

@ odpověď na komentář od Corvus:Vrtalo mi hlavou, že dle "pokud jste poctivě sbírali "dušičky" hráč získá na konci odměnu i v případě, kdy nějakou tu hvězdu sebrat opomene ... jak tedy tvůrce tou odměnou zohlednil počet nalezených hvězd a ono je to takhle. Chytré!

King králík se zjeví poblíž hráčem nalezeného 1. mrtvého liščete (ach jo) , pokud liška "pochytá" v úvodní lokaci všech 13 králíků. King králík vlastní duhové vejce, sloužící coby portál do tajné snové lokace, která prý stojí za to.

Pět skrytých předmětů je příliš těžké objevit (i když to už někdo dokázal) - najít je lze jen slepým hrabáním (nesvítí jako hvězdy ani nad nimi není kupa jako v případě vzpomínek) ... hráč za ně ale nic nezíská (jen achievement) .

Fotky v článku, myslel jsem, že jsou oficiální, upravené. Hra v pohybu tak pěkně nevypadá a máš je i dobře naaranžované (jen kdyby v nich nebyla ta osamělost) ... mi to připomnělo, že dneska už umělečtí fotografové chodí i do virtuálních světů a zrovna jako v těch reálných tam hledají ideální místo, úhel, světlo (denní dobu) , počasí a pak z toho vznikají kompozice podobné zde zveřejněným ;-)

Corvus napsal:Jinak screenshoty si dělám sám a většinou mám ve hrách strašně rád fotomód. Když není, dělám co můžu, abych zachytil nějakou pěknou kompozici a zajímavý výhled...

Corvus    Jinak screenshoty si dělám sám a většinou mám ve hrách strašně rád fotomód. Když není, dělám co můžu, abych zachytil nějakou pěknou kompozici a zajímavý výhled...Corvuscorvus13394    21.9.2017 17:36 Corvus

@ odpověď na komentář od silenyhrac:Jinak screenshoty si dělám sám a většinou mám ve hrách strašně rád fotomód. Když není, dělám co můžu, abych zachytil nějakou pěknou kompozici a zajímavý výhled...

silenyhrac napsal:A ty obrázky ke hře jsou do jednoho všechny hezké, ale smutné - sálá z nich osamění (nejpatrnější je to z čísla 13565) .

Corvus (Pro hodnocení musíte být přihlášen  Naprosto souhlasím. Co se týče náplně The First Tree: Joseph jako hratelná postava. No, to je až na konci a je to jedno z překvapení na samotný závěr. není to myšleno tak, že bys mohl hrát celou hru za lišku. Za tu se hraje primárně a po celou dobu. Hvězdičky... dobré, sesbíral jsem všechny, ale nemá to žádný smysl kromě vzkazu, který můžeš PŘED koncem hry napsat. Čím více hvězdiček, tím máš k dispozici více znaků. Co se týče obřího králíka :-D tak na toho jsem tedy opravdu nenarazil :-)Corvuscorvus13394    21.9.2017 17:35 Corvus

@ odpověď na komentář od silenyhrac:Naprosto souhlasím. Co se týče náplně The First Tree: Joseph jako hratelná postava. No, to je až na konci a je to jedno z překvapení na samotný závěr. není to myšleno tak, že bys mohl hrát celou hru za lišku. Za tu se hraje primárně a po celou dobu. Hvězdičky... dobré, sesbíral jsem všechny, ale nemá to žádný smysl kromě vzkazu, který můžeš PŘED koncem hry napsat. Čím více hvězdiček, tím máš k dispozici více znaků. Co se týče obřího králíka :-D tak na toho jsem tedy opravdu nenarazil :-)

silenyhrac napsal:Máme to podobně: Stojí-li indie titul pod 10€, je to dobrá cena, jenže pouze do doby, než se podívám na slevy a zjistím, že za 5€ můžu mít AAA hru ... a tak je to téměř pořád. Chci koupit originální menší projekt za pár euro, ale pak raději ty peníze investuji do trvanlivějšího AAA titulu, který je sice staršího data, ale také jsem ho ještě nehrál. Indie hry tak u mě povětšinou končí na seznamu přání a beru je, až cena klesne pod 5€ (nebo jsou v bundlu s ostatními hrami) ... zrovna dnes rozmýšlím, zda koupit tříhodinový Scanner Sombre, když se dostal pod 5€.

Koupí-li si člověk nové vydaný menší titul a zjistí, že mu tam chybí herní mechaniky, které by cenu ospravedlňovali:
Asi nebývají vzácné případy, kdy autor / autoři hry v reakci na komentáře začnou tyto mechaniky do hry přidávat (ať už z radosti či z naštvanosti) . Co se dívám, First Tree asi nebude ten případ (že by tam autor chtěl něco přidávat) ... alespoň o hře ale píšou, že tam nějaké výzvy přece jen jsou: Najít 150 hvězdiček (tj. v článku zmíněné dušičky) , najít 5 ukrytých sebratelných předmětů a pak tam píšou něco o nalezení obrovského krále králíků a že lze hrát i za Josepha (obojí posledně jmenované jsou asi hádanky, po jejichž vyřešení se králík a Joseph objeví) .

silenyhrac    A ty obrázky ke hře jsou do jednoho všechny hezké, ale smutné - sálá z nich osamění (nejpatrnější je to z čísla 13565) .silenyhracsilenyhrac11429    21.9.2017 12:52 silenyhrac

A ty obrázky ke hře jsou do jednoho všechny hezké, ale smutné - sálá z nich osamění (nejpatrnější je to z čísla 13565) .

silenyhrac    Máme to podobně: Stojí-li indie titul pod 10€, je to dobrá cena, jenže pouze do doby, než se podívám na slevy a zjistím, že za 5€ můžu mít AAA hru ... a tak je to téměř pořád. Chci koupit originální menší projekt za pár euro, ale pak raději ty peníze investuji do trvanlivějšího AAA titulu, který je sice staršího data, ale také jsem ho ještě nehrál. Indie hry tak u mě povětšinou končí na seznamu přání a beru je, až cena klesne pod 5€ (nebo jsou v bundlu s ostatními hrami) ... zrovna dnes rozmýšlím, zda koupit tříhodinový Scanner Sombre, když se dostal pod 5€.

Koupí-li si člověk nové vydaný menší titul a zjistí, že mu tam chybí herní mechaniky, které by cenu ospravedlňovali:
Asi nebývají vzácné případy, kdy autor / autoři hry v reakci na komentáře začnou tyto mechaniky do hry přidávat (ať už z radosti či z naštvanosti) . Co se dívám, First Tree asi nebude ten případ (že by tam autor chtěl něco přidávat) ... alespoň o hře ale píšou, že tam nějaké výzvy přece jen jsou: Najít 150 hvězdiček (tj. v článku zmíněné dušičky) , najít 5 ukrytých sebratelných předmětů a pak tam píšou něco o nalezení obrovského krále králíků a že lze hrát i za Josepha (obojí posledně jmenované jsou asi hádanky, po jejichž vyřešení se králík a Joseph objeví) .
silenyhracsilenyhrac11429
    21.9.2017 12:43
silenyhrac

Máme to podobně: Stojí-li indie titul pod 10€, je to dobrá cena, jenže pouze do doby, než se podívám na slevy a zjistím, že za 5€ můžu mít AAA hru ... a tak je to téměř pořád. Chci koupit originální menší projekt za pár euro, ale pak raději ty peníze investuji do trvanlivějšího AAA titulu, který je sice staršího data, ale také jsem ho ještě nehrál. Indie hry tak u mě povětšinou končí na seznamu přání a beru je, až cena klesne pod 5€ (nebo jsou v bundlu s ostatními hrami) ... zrovna dnes rozmýšlím, zda koupit tříhodinový Scanner Sombre, když se dostal pod 5€.

Koupí-li si člověk nové vydaný menší titul a zjistí, že mu tam chybí herní mechaniky, které by cenu ospravedlňovali:
Asi nebývají vzácné případy, kdy autor / autoři hry v reakci na komentáře začnou tyto mechaniky do hry přidávat (ať už z radosti či z naštvanosti) . Co se dívám, First Tree asi nebude ten případ (že by tam autor chtěl něco přidávat) ... alespoň o hře ale píšou, že tam nějaké výzvy přece jen jsou: Najít 150 hvězdiček (tj. v článku zmíněné dušičky) , najít 5 ukrytých sebratelných předmětů a pak tam píšou něco o nalezení obrovského krále králíků a že lze hrát i za Josepha (obojí posledně jmenované jsou asi hádanky, po jejichž vyřešení se králík a Joseph objeví) .Komentář byl autorem naposledy upraven 21.9.2017 12:56

Původní verze před úpravami:Máme to podobně: Stojí-li indie titul pod 10€, je to dobrá cena, jenže pouze do doby, než se podívám na slevy a zjistím, že za 5€ můžu mít AAA hru ... a tak je to téměř pořád. Chci koupit originální menší projekt za pár euro, ale pak raději ty peníze investuji do trvanlivějšího AAA titulu, který je sice staršího data, ale také jsem ho ještě nehrál. Indie hry tak u mě povětšinou končí na seznamu přání a beru je, až cena klesne pod 5€ (nebo jsou v bundlu s ostatními hrami) ... zrovna dnes rozmýšlím, zda koupit tříhodinový Scanner Sombre, když se dostal pod 5€.

Koupí-li si člověk nové vydaný menší titul a zjistí, že mu tam chybí herní mechaniky, které by cenu ospravedlňovali:
Asi nebývají vzácné případy, kdy autor / autoři hry v reakci na komentáře hráčů začnou tyto mechaniky do hry přidávat (ať už z radosti či z naštvanosti) . Co se dívám, First Tree asi nebude ten případ (že by tam autor chtěl něco přidávat) ... alespoň o hře ale píšou, že tam nějaké výzvy přece jen jsou: Najít 150 hvězdiček (tj. v článku zmíněné dušičky) , najít 5 ukrytých sebratelných předmětů a pak tam píšou něco o nalezení obrovského krále králíků a také, že lze hrát i za Josepha (obojí posledně jmenované jsou asi hádanky, po jejichž vyřešení se králík a Joseph objeví) .

Corvus   1x   Naprosto souhlasím. Je to tak. Což JE fajn, na druhou stranu za to chtějí peníze (8 €) a když si představím, že jsem za 3 € kupoval například na GOGu mnohahodinový Satellite Reign, tak je to opravdu na úvaze každého hráče. Když už jsou ve hře plošinovkové pasáže se sbíráním dušiček (ačkoliv je to v rámci scénáře zcela nesmyslný prvek) , tak je mohli dotáhnout do konce nebo z toho udělat aspoň výzvu... prostě cokoliv. Nebo tuhle minihru (nebo jak to nazvat) zcela vypustit a zaplnit svět různými poznámkami (a la Firewatch) či vícero druhů zvířat... First Tree spíš připomíná studentský projekt, na který sehnali solidního grafika. I když grafika... dnes je to spíš hraní si s databází objektů a sázení stromků na zvlněnou krajinu a la Ikea.Corvuscorvus13394    21.9.2017 10:16 Corvus

@ odpověď na komentář od silenyhrac:Naprosto souhlasím. Je to tak. Což JE fajn, na druhou stranu za to chtějí peníze (8 €) a když si představím, že jsem za 3 € kupoval například na GOGu mnohahodinový Satellite Reign, tak je to opravdu na úvaze každého hráče. Když už jsou ve hře plošinovkové pasáže se sbíráním dušiček (ačkoliv je to v rámci scénáře zcela nesmyslný prvek) , tak je mohli dotáhnout do konce nebo z toho udělat aspoň výzvu... prostě cokoliv. Nebo tuhle minihru (nebo jak to nazvat) zcela vypustit a zaplnit svět různými poznámkami (a la Firewatch) či vícero druhů zvířat... First Tree spíš připomíná studentský projekt, na který sehnali solidního grafika. I když grafika... dnes je to spíš hraní si s databází objektů a sázení stromků na zvlněnou krajinu a la Ikea.

silenyhrac napsal:Myslím, že kreativní lidé (i jednotlivci) , mohu dneska své vize snadno "zhmotnit" skrze zdarma dostupné profi herní enginy a tak teď vzniká spousta originálních, atmosférických ... walking simulátorů. Vize je tak ztvárněna, autor spokojen, jen hráč se musí rozhodnout, zda využije možností poznat originální herní světy za cenu pouhé atmosférické procházky bez přidané hodnoty.

silenyhrac    Myslím, že kreativní lidé (i jednotlivci) , mohu dneska své vize snadno "zhmotnit" skrze zdarma dostupné profi herní enginy a tak teď vzniká spousta originálních, atmosférických ... walking simulátorů. Vize je tak ztvárněna, autor spokojen, jen hráč se musí rozhodnout, zda využije možností poznat originální herní světy za cenu pouhé atmosférické procházky bez přidané hodnoty.silenyhracsilenyhrac11429    21.9.2017 07:32 silenyhrac

Myslím, že kreativní lidé (i jednotlivci) , mohu dneska své vize snadno "zhmotnit" skrze zdarma dostupné profi herní enginy a tak teď vzniká spousta originálních, atmosférických ... walking simulátorů. Vize je tak ztvárněna, autor spokojen, jen hráč se musí rozhodnout, zda využije možností poznat originální herní světy za cenu pouhé atmosférické procházky bez přidané hodnoty.

Corvus    Poznámka: někde jsem četl, že se hra podobá např. Firewatch. Chci podotknout, že až (maličko) na kreslenou grafiku se Firewatch absolutně nepodobá. Ve Firewatch toho taktéž nelze moc dělat, ale oproti The First Tree je to složitá strategie :-DCorvuscorvus13394    20.9.2017 19:44 Corvus

Poznámka: někde jsem četl, že se hra podobá např. Firewatch. Chci podotknout, že až (maličko) na kreslenou grafiku se Firewatch absolutně nepodobá. Ve Firewatch toho taktéž nelze moc dělat, ale oproti The First Tree je to složitá strategie :-D

O autorovi blogu

Corvus
Corvus
Muž, 100 let

...počat v podhorském městečku, obklopeném jizerskými kopci, věnuji se převážně kvalitní hudbě rozličných žánrů, psaní pro magazín Muzikus a od podzimu 2014 redaktorské činnosti pro kulturní portál Abyss. K hudbě mě přivedli rodiče skrz BLACK SABBATH, QUEEN a LED ZEPPELIN. Jsem taktéž webmasterem a grafikem stránek NorahJones.cz (srdcová záležitost). Kdysi jsem vedl nejnavštěvovanější českou stránku o SEPULTUŘE (již neaktivní). Dlouhodobě spolupracuji s kapelou HYPNOS. Jsem závislý na rozšiřování své úctyhodné hudební sbírky, knihomol, nadšenec do severské mytologie a studia run.

Kromě psaní se většinu času zabývám grafikou převážně pro hudební interprety, skupiny a festivaly (vinyly, booklety, trička, plakáty), rukodělnou výrobou a toulkami po přilehlých hvozdech. Na svět se dívám optikou pesimisty a vlka samotáře. Jsem starej havran.

Co se týče herních zážitků a zkušeností: vystačil bych si do smrti se svatou trojicí Planescape Torment, System Shock a Deus Ex. Ve společnosti Noxe, Gothic série, Risenu či nádherných adventurních perel The Longest Journey a obou Syberií (z pera mistra Benoita Socala), jsem stávil taktéž skvostné časy... Nezapomenutelné je pátrání v Broken Swordech, dobrodružství v Baldur's Gate, první pokoření Diabla či debutově odstřelený Radškorpion ve Falloutovi. Nostalgie je krásná věc, neřku-li, když si jí člověk okoření znovuzahráním např. legendárního System Shocku... Jsem vášnivý sběratel limitovaných edic her a to především RPG a adventurního žánru.

Ve zkratce IZO HARD CORE RPG maniak ;-)

Můj web:

Mé aktuálně nejočekávanější hry:

Nioh: Complete Edition, Okami HD, Pillars of Eternity 2: Deadfire CE, Wasteland 3 CE, Death Stranding, System Shock CE (remaster), System Shock 3, Phoenix Point CE, Cyberpunk 2077, Vampyr, Far Cry 5 CE, Kingdom Come: Deliverance CE, Call of Cthulhu, Biomutant CE, Code Vein, Pathfinder: Kingmaker, Anthem, Beyond Good and Evil 2.

Už ať je to doma na policích!!! Letos budou opět herní žně!

Aktuálně hraji:

Assassin's Creed: Origins a Seven: The Days Long Gone

Suverénně nejočekávanější hra příštího roku:

Pillars of Eternity 2: Deadfire CE, Kingdom Come: Deliverance CE a Phoenix Point CE

Založit herní BLOG