Uživatel nepřihlášen
Corvův temný hvozd
RSS kanál blogu
Píše: Corvus - Rubrika: Blogy
Blog nevyjadřuje názor redakce Zing, více zde.
Corvův temný hvozd

Proč mám rád Mafii III

Pátek 22.9.2017 10:08 - Autor: Corvus

Proč mám rád Mafii IIIPoznámka na úvod: níže uvedený text jsem sepsal ze dvou důvodů. Předně bych rád uvedl na pravou míru jak se to s Mafií III má ve skutečnosti. K tomu mě opravňuje nejen to, že ke všem hrám (ať jsou od kohokoliv) přistupuji bez předsudků, ale i to, že všechny hry dohrávám a Mafii jsem (včetně season passu) věnoval 130 hodin svého života. Druhým důvodem byla pohnutka vnést trochu světla a především reálný pohled na první díl, který si u většiny lidí vysloužil statut bezchybné, až kultovní hry, se kterou je třetí díl neustále srovnáván. Níže uvedené řádky nechť věční odpůrci a nenávistníci všech a všeho přeskočí a věnují se metání exkrementů na libovolnou hru (třeba) od Ubisoftu.



Čili otázka zní, proč mám rád Mafii III a proč by vás to mělo zajímat? Inu, zajímat vás to pochopitelně nemusí, ale některým čtenářům těchto stránek možná kýžený text pomůže převážit váhy nerozhodnosti a dají dílu Hangar 13 šanci. A uděláte dobře. Vždy, když čtu rozhořčené názory na aktuální díl, docházím pokaždé ke stejnému názoru: soukolí nostalgie pracuje bezchybně a spolehlivě. Bohužel. První díl Mafie jsem dohrál po páté naposledy před 2 roky a druhý díl rok minulý. Mám tedy zážitky nezkalené a názor sice subjektivní, ale taktéž objektivní (ano, to se nevylučuje). Původní Mafie z pera Dana Vávry je bezesporu vynikající dílo, kterému bezpochyby pomohl i český dabing, skvěle vyprofilované postavy a vynikající příběh. Záměrně vypichuji především tyto tři konkrétní vlastnosti, protože zbytek značně pokulhával již tehdy (2002) a s odstupem let je (pochopitelně) celý zážitek ze hry ještě chudší. Ponechme prozatím stranou plusy a rovnou se vrhněme na to, co se v mých očích nepovedlo.



Předně: město nemá takřka žádnou atmosféru, na ulicích korzuje dohromady asi 5 modelů NPC, neexistují žádné obchody, bary, bordely, divadla či novinové stánky, nelze nikam jít a kromě ukradení vozu a jízdy po městě, nelze ve hře absolutně nic jiného dělat. Trpí tím pro mě nejdůležitější aspekt hry - atmosféra. Mafia ožívá a posouvá se POUZE pokud plníte konkrétní úkol, jinak je to hra zcela mrtvá a NIC člověka nemotivuje k tomu město prozkoumávat. Neexistuje zde žádný systém collectibles jako v případě druhého dílu (wanted plakáty, magazíny) či ve třetím (poznámky, Playboye, různé typy plakátů) a město značně připomíná Jablonec nad Nisou o víkendu - liduprázdno. Chápu, že tehdy byla vyjížďka přes Julian bridge s výhledem na město či výlet na periferii kolem majáku nebo do zazobané čtvrti něco! Ale když se lidi vysmívají druhému dílu a hořekují nad tím, že ve městě nešlo nic dělat, tak jen nechápavě kroutím hlavou. Když pominu stovky lidí, aut různých značek a mnohem promyšlenější rozparcelování města na různorodé zóny, tak jsem mohl jít do obchodu, koupit si kabát, přepadnout prodavačku, pokacet u novinového stánku nebo si nechat na ulici vyčistit boty. Případně si pustit rádio, které reflektovalo dění ve hře. Nemluvě o různých situacích a epizodických rolích, které prožívaly NPC (hádky, štamgasti lákající kamaráda na pivo, babka šmírující na schodech atd.). Zábavný byl systém vylepšování aut, který v prvním díle taktéž neexistoval. Tolik vychvalovaný jízdní model, který počítal s reálnou váhou, fyzikou poloos a já nevím čeho všeho, ve výsledku znamenal pouze to, že dobrá 3/4 aut byla na ovládání toporná a těžká jako neohrabaný kombajn. Beztak téměř všichni od určité doby jezdily ve hře pouze v rychlých automobilech dané doby. Velice příjemná byla možnost prostřelit pneumatiky a především pak funkce policie. To považuji za jediný bod, který Mafia 2 a 3 nedokázala překonat. Ano, jediný. Mistrná práce policie, systém pokut při rychlé jízdě a především trestání jízdy na červenou či dopravní nehody zcela nepochopitelně ve druhém díle polevil a ve třetí Mafii jsou strážci zákona dokonce nepochopitelně benevolentí až laxní (pokud se nepohybujete přímo na policejní stanici).



A jak je to s výše vypíchnutými třemi body? Tj. příběh, dabing a postavy? Vezměme to popořadě: téměř každý pamětník nadává na špatnou práci scénáristů druhého a především třetího dílu. Nikomu se nelíbí, že Mafia 3 se posunula do (podle mě) vynikajícíh '60 let. Dobrá, každý nemá vřelý vztah k hippies a ne každý poslouchá The Doors nebo Ravi Shankara, The Who či The Beatles. Každému se nemusí líbit architektura šedesátých let, hodinové motely, jazzové kluby, americké káry, pouliční závody a Hell Angels. Každý díl ale posunul Mafii dál v čase. Nejinak tomu bylo i u prvního dílu. Navíc ten tolik vyzdvihovaný děj Vávrova opusu je "pouhá" kompilace všech gangsterských klišé z těch nejznámějších knih, filmů a povídek. Vávra vše pouze mistrně (to nerozporuji) semlel dohromady. Pokud pamětníci vyzdvihují genialitu scénáře, vychvalují především genialitu Maria Puza, Francise Forda Coppoli či Howarda Hawkse nebo známé firmy jako Ala Caponea aj. Druhý a především třetí díl měl aspoň snahu o vlastní scénář a ne, není vůbec špatný. Příběh aktuální Mafie je dokonce výborný (navíc skvěle filmově podaný), ale chápu, že zamotaný děj s mnoha postavami může dnešním tzv. "hráčům" činit potíže. Co tam máme dál: dabing. Zde uznávám, že jde čistě o subjektivní pohled, respektive poslech. Já jsem odpůrce dabingu obecně, považuji jej za absolutní přežitek, který líný, průměrný, český konzument stále vyžaduje a vyžadovat bude. Proto evidentně nikomu v Česku nevadí, že životní roli, na kterou například nějaký špičkový anglický herec dřel roky, na Kavčích horách v zasklené budce, u stolečku s hrnkem čaje, suše a bez emocí přemluví pan Táborský. Chápu, každý chceme slyšet jinou kvalitu. Uznávám, že don Ennio Salieri je v Mafii namluven obstojně, ale tím to končí. Linda Rybová podala katastrofický výkon (a zcela zničila postelovou scénu) a Tomáš "A-a-a-a-hoj To-to-me" Sýkora či přehrávající Petr Rychlý v roli Paulieho? Bez komentáře. Spousta tvrdých hlášek a vážných dialogů vyzní v češtině spíše úsměvně a dabing se hodí ledatak na béčkové adventury typu Polda. Samotné postavy jsou napsány dobře, ale opět jde o klasickou sbírku klišé, respektive ansámbl přesně reflektují hierarchii mafie. Na tom nebylo co zkazit, pokud si člověk pustil všechny díly Kmotra (což doporučuji).



Tak mi najednou na piedestal stavěná první Mafie nějak zahnívá. Je možné, že kdybych si The City of Lost Heaven tolikrát nepřipomněl a neměl s čím srovnávat, protože bych se proti "trojce" apriory zabejčil, ať už proto, že jej primárně nevyvíjeli Češi (ačkoliv v týmu byli a ne na zanedbatelných postech) nebo proto, že hraji za černocha... možná, že bych Vávrovo dílo neviděl tak kriticky. Ale po odehrání všech dílů za sebou, musí objektivní člověk vidět markantní progres. Nejen srovná-li (neférově) první versus třetí díl, ale zcela férově musí uznat, jak obrovský skok udělala série již v rámci dílu druhého, ať už Vávra vývoj opustil sám nebo byl vyhozen (o čemž se i po letech taktně mlčí). Čili si nenechte namluvit, že Mafia už není Mafia, že scénář je úplně o ničem, nemluvě o výkřicích do tmy typu "Hangar 13 je sračka!". Jsem ještě sto pochopit a uznat, že někomu se ekluje hrát za nějakého negra v mafiánské hře, uznávám, že někomu to může způsobovat xenofobní vyrážku na zadnici. Na druhou stranu mě takoví lidé zcela míjí, protože nejsem omezený rasista. A s názorem, že když nehraju za italskou mafii v Americe, tak to není mafiánská hra, nemohu ani v nejmenším souhlasit a ještě naopak drze namítnu, že třetí díl zobrazuje chapadla mafiánské hydry možná ze všech dílů nejvěrněji a nejpřirozeněji a to bez zromantizovaného pozlátka uhlazených chlapců s trochu ostřejšími lokty. Mafiáni = vrazi, dealeři, kteří se neštítí naprosto ničeho. Jiný úhel pohledu na mafiánskou hierarchii a její postupné rozplétání, s pomocí perfektně napsané postavy Johna Donovana, kvituji s povděkem. Za "taliány" jsme si zahráli v předchozích dílech a opět tleskám ve stoje odvaze Hangar 13, kteří si tímto krokem prošlapali cestičku a mohli do '60 let citlivě zapracovat problémy rasové segregace a třeba i Southern Union (čili obdobu KKK). Navíc většinu hry úzce spolupracujete s Vitem Scalettou a jdete (mimojiného) po krku americko-italské mafii. Ostatně za nitky na pozadí komplikovaného, ale perfektně vymyšlenému příběhu, tahá další vysoce postavený Ital. Mimochodem: ano, dozvíte se, co se stalo s Joem Barbarou přímo od Vita v jeho kanceláři. Ovšem pokud nepřeskakujete dialogy. Překvapuje mě, kolik lidí se neustále ptá: "co se stalo s Joem?".

 



S Mafia III je to i přes všechny klady složitější. Oprostíme-li se od nenávistníků, jejichž smyslem života je udělat hře špatné jméno ještě rok před vydáním, Hangar 13 bohužel nezbyl čas na kvalitní betatesting nebo prostě vyschly penězovody. Ať to bylo tak či úplně jinak, v den vydání se mezi početnou skupinu fanoušků dostal produkt silně neodladěný. U open world her masivního rázu (Zaklínač, Ghost Recon Wildlands, Watch Dogs, The Elder Scrolls) jsem ochotný přivřít oko. Jde o obří projekty, které nelze vydat bez chyb. To snad každý ví. Ale popravdě řečeno, Mafia III byla katastrofa. Propady z 60 FPS na 0 i při homeless nastavení všech grafických serepetiček byly na dením pořádku. Nemluvě o katastrofálním výkonu hry při deštích na periferii New Bordeaux. Hráči nadávali na tristní běh hry, která není žádným grafickým zázrakem, i když má své pamětihodné chvíle. Co dodat? I mě výše uvedené problémy potkaly a pomohl až nákup nové grafické karty (což jsem měl tak jako tak v plánu) a (malý tip) pohrání si s ukazatelem fps v menu hry. Bylo zajímavé zjistit, že při vypnutí či zapnutí zámku fps se hra ZCELA rozsype nebo je ZCELA bezproblémově hratelná na ultra nastavení. To bychom měli chyby technického rázu, na kterých řada hráčů ztroskotala a Mafii III nedala druhou šanci (Dishonored 2 si přes podobný start na PC vedlo lépe). Ovšem to nejhorší a pro mě osobně jediný relevantní zápor, kterým se odpůrci mohou objektivně a bez předsudků ohánět, je systém questů. Ano, ten zpropadený pyramidový systém, který vymyslel nějaký chytrý designér z Hangar 13. Ponechme stranou, že systém likvidace mafiánů od toho nejnižšího pohůnka, přes ostré hochy, až po zástupce šéfa a samotného bosse je poměrně dost realistický (přesně takhle postupuje policie) a že je ve hře odůvodněn (John Donovan pracuje pro FBI a Lincoln Clay s touto technikou přišel díky zkušenostem války ve Vietnamu). Fakt je ten, že postupné rozebírání mafie by bylo sexy, ale bohužel nějakého méně chytrého designéra Hangar 13 napadlo naroubovat tento systém na 90% úkolů ve hře. A to byla zásadní chyba a zůstává bohužel největší bolestí jinak velice dobře vymyšlené hry, na které je píle vývojářského studia znát. A co tady máme dál? No, ať se dívám z jakékoliv strany, to je ze záporů všechno.



130 absolvovaných hodin ve hře mluví samo za sebe. Otázka tedy zní pořád stejně, proč mám rád Mafii III a proč by měla dostat šanci právě u vás? Protože oproti předchozím dílům můžete například: navštívit jazzový bar a poslechnout si černošskou kapelu, můžete vytunit svůj bourák a účastnit se nelegálních pouličních závodů po celém městě, protože můžete jezdit v autě jako z kinder vajíčka, protože můžete mrtvolami nepřátel nakrmit aligátory v bažinách, protože můžete nasednout do motorového člunu a rozvážet drogy, protože můžete zajít do obchodu s alkoholem a vyloupit jej, protože můžete být svědky shromáždění ku-klux-klanu, protože si zajedete do lunaparku do strašidelného domu, protože postavy umí navázat na přerušený rozhovor, protože rádiu se rozpadá signál při jízdě tunelem, protože si zastřílíte v pamětihodné scéně jako vystřižené z filmu Tarantina za doprovodu muziky Johnnyho Cashe, protože můžete v hodinových motelech poslouchat vrzající postele, protože si můžete zajet na striptýz, protože rozbijete hubu v boxerském ringu Bobbymu "Překrásné mlátičce" LeDouxovi, protože se zúčastníte parádní LSD párty v jachtovém klubu pro zbohatlíky, protože si postupně přivlastníte město, protože podrazíte své irské přátelé, protože nepodrazíte své italské přátelé, protože si vylepšíte odstřelovací pušku a vyčistíte oblast ze střechy, protože místo pušky vyčistíte oblast ručně a potichu, protože na benzínce ukradnete necenzurované Playboye, protože se zamilujete do lesby, protože se zkouříte v LSD doupěti, protože vysvobodíte šlapky z jejich utrpení, protože John Donovan je borec, protože se vykašlete na bohabojné řeči otce Jamese a rozpoutáte peklo, protože dabing a herecké výkony jsou špičkové, protože New Bordeaux má překrásné úsvity, protože Bayou Fantom má ošklivé přeháňky, protože si zajedete k divadlu na protičernošskou demonstraci, protože rozjezdíte trávník zbohatlickým paničkám v luxusní čtvrti, protože si poslechnete hippíky na louce v parku, protože si zajdete na natáčení porno scény s Cristy a Buckem, protože v osamělém koutku New Bordeaux najdete malířku, protože potopíte parník, protože se vyspíte s Roxy, protože si naladíte ty nejlepší '60 kapely, protože reklama na hamburgery a Swift Colu je prostě super, protože na tropickém ostrově budete chytat šílence s atomovkou, protože budete po městě nahánět nudistu... Opravdu má smysl ještě pokračovat? Zahrajte si Mafii III a nenechte si napovídat, že je to odpad. Prožijte to sami!





Hodnocení hry
Skóre hry 7 7/10
Líbí se mi
  • Unikátní atmosféra '60 let, zpracování města i periferie
  • Živost prostředí + důraz na detail
  • Soundtrack + zvuky
  • Kvalitní česká lokalizace
  • Střelba, výběr zbraní, násilí / nenásilný postup
  • Příběh + postava Johna Donovana
  • Špičkový dabing, cut scény
Vadí mi
  • Neustále se opakující pyramidový systém úkolů
  • Propady FPS, bugy, nedodělky různého druhu
  • Průměrná grafika
  • Slabší DLC včetně prázdných lokací nebo naopak zbytečně komplikované minihry
  • Nefungující policie, systém pokut a přestupků
Verdikt: S klidem v duši bych Mafii III nedoporučil a to vzhledem k repetetivnímu systému questů a porodním bolestem, vyznačujících se tristním technickým stavem při launchy hry. Na druhou stranu je Mafia III prakticky ve všech ostatních ohledech mílové kroky PŘED prvním i druhým dílem. Nenechte si namluvit, že Mafia III nestojí za váš čas. Udělejte si vlastní názor a nechte se pohltit New Bordeaux!
Tisk
Štítky: Corvus, Mafia 3, Hate, Trololó
Hodnocení:
( 6.5 / 39 hlasů ) Ohodnoťte článek kliknutím na hvězdičku.
 

Napsat nový komentář

Komentář k blogovému článku Proč mám rád Mafii III
Pro psaní musíte být přihlášen.
[+] Smajlíci
:gun: :-) 8-) ;-) :angry: :-D :lol: :dance: :thumbup: :shock: :-( :nah: :lala:
TheDrifT3r_Cz   2x   Takže to shrneme. . vše co si psal v posledním odstavci, tak bylo prostředí + 1 postava. . Zbytek byl o tom jak porovnáváš hru z roku 2002 s hrou, která nevím kdy přesně vyšla. . říkáš jak tam chyběly nějaký aktivity ve městě a okolí, že bylo město prázdný. . No ohledně na rok vydání Mafia 1, bych řekl, že hry podobného žánru na tom nebyly o nic lépe. . A Mafia 1 byla vyloženě příběhová. .TheDrifT3r_Czthedrift3r_cz25751    23.9.2017 15:33 TheDrifT3r_Cz

Takže to shrneme. . vše co si psal v posledním odstavci, tak bylo prostředí + 1 postava. . Zbytek byl o tom jak porovnáváš hru z roku 2002 s hrou, která nevím kdy přesně vyšla. . říkáš jak tam chyběly nějaký aktivity ve městě a okolí, že bylo město prázdný. . No ohledně na rok vydání Mafia 1, bych řekl, že hry podobného žánru na tom nebyly o nic lépe. . A Mafia 1 byla vyloženě příběhová. .Komentář odeslán z mobilní verze m.zing.cz

Ondr4h   3x   Je něco špatně, když pokračování vypadá hůř a chodí hůř přičemž to využívá upraveného enginu dvojky. Ta hra měla být nejmíň dva roky ve vývoji navíc, rozhodně by se odladěný produkt daleko lépe prodával a leccos by se tomu dalo překousnout.Ondr4hondr4h17156    23.9.2017 10:54 Ondr4h

Je něco špatně, když pokračování vypadá hůř a chodí hůř přičemž to využívá upraveného enginu dvojky. Ta hra měla být nejmíň dva roky ve vývoji navíc, rozhodně by se odladěný produkt daleko lépe prodával a leccos by se tomu dalo překousnout.

VampikCZ    Mafii III jsem nehrál, ani hrát nehodlám. Jediný problém a neni to chyba vývojářů, nýbrž producentů je vydání hry v takovém stavu. Jak je známo 2K Games je v podstatě Take Two. A to co poslední dobou tahle podržtaška předvádí nestojí za řeč. Nicméně pokud si matně vzpomínám, titul měl být původně vydán o mnohem později.VampikCZvampikcz67803    23.9.2017 08:53 VampikCZ

Mafii III jsem nehrál, ani hrát nehodlám. Jediný problém a neni to chyba vývojářů, nýbrž producentů je vydání hry v takovém stavu. Jak je známo 2K Games je v podstatě Take Two. A to co poslední dobou tahle podržtaška předvádí nestojí za řeč. Nicméně pokud si matně vzpomínám, titul měl být původně vydán o mnohem později.Komentář byl autorem naposledy upraven 23.9.2017 17:44

Původní verze před úpravami:Mafii III jsem nehrál, ani hrát nehodlám. Jediný problém a neni to chyba vývojářů, nýbrž producentů je vydání hry v takovém stavu. Jak je známo 2K Games je v podstatě Take Two. A to co poslední dobou tahle podržtaška předvádí sem momentálně nepatří. Nicméně pokud si matně vzpomínám, titul měl být původně vydán o mnohem později.

udh333   5x   Mě teda první i dokonce druhý díl bavil hrozně moc , ikdyž na něj byla kritika tak pořád byl tou mafii , ale odzkoušení dema trojky - ne díky tohle prostě mafie není at si každej říká kdo chce co chce a ten repetetivní styl mísí co očividně okopírovali od Ubisoftu je pro mě k zblití.... Jednou tomu možná dám šanci, protože to určitě svoje kvality má , ale nedám víc než 7 euro do takového počinu.udh333udh33373885    23.9.2017 08:08 udh333

Mě teda první i dokonce druhý díl bavil hrozně moc , ikdyž na něj byla kritika tak pořád byl tou mafii , ale odzkoušení dema trojky - ne díky tohle prostě mafie není at si každej říká kdo chce co chce a ten repetetivní styl mísí co očividně okopírovali od Ubisoftu je pro mě k zblití.... Jednou tomu možná dám šanci, protože to určitě svoje kvality má , ale nedám víc než 7 euro do takového počinu.

M1L4N   4x   Jen menší reakce k zamyšlení (článek je samozřejmě povedený, jen s některými body nesouhlasím)
1) epizodické role - v mafii 1 jich bylo poměrně hodně, stačilo dávat pozor, ale postava Viktora Koženého, nebo třeba schované úkoly u Lucase Bertoneho, popřípadně různé konce misí byly opravdu super.

2) Systém policie - v jedničce sice bylo fajn jak reagovala, ale tak nějak vždycky věděla kde hráč je takže bylo těžké se jí zbavit, na druhou stranu byly slepý místa kam se za hráčem nedostala... Ve dvojce se mi líbila možnost odvolat pátrání z telefoní budky, změnou oblečení nebo barvy/registrační značky vozidla. Taky vykecání se z pokuty když bylo málo peněz byl povedenej prvek, a policie reagovala více i na ostatní lidi a ne jen na Vita. Ve trojce byl zase pěkně udělanej rasismus, takže myslím si že aspoň dvojka jedničku překonala, ale naopak v jiných aspektech jednička jen tak překonaná nebude (vztaženo na standard doby kdy hra vyšla)

3) zasazení třetí mafie mi vůbec nevadí, akorát jsem zvědavý jak si vývojáři poradí s dalším dílem, jestli bude restart série nebo to naupak doženou na "další GTA"

4) dabing m1 byl na svojí dobu obstojný :) , ještě dlouho poté vycházely mnohem hůře dabované hry, a Paulieho "zasranej lunapark nebo co? " asi prostě nezapomenu

5) Já jako jeden z největších záporů M3 vidím chabý pokrok od M2... Grafika, fyzika malých objektů (ve dvojce sypání skla, třísek atd. prostě úžesný) , problém s opravením auta nebo možnsot ho otočit ze střechy, to všechno mi trojku zkazilo...

6) Fakt se mi ve trojce (i dvojce) líbí odkazy na minulý díly, spousty easter eggů ve všech dílech je taky super

(V M3 mám nahráno 30+ hodin, prošel jsem si jí při vydání a teď když vypršel season pass pomalu procházím znova, takže mám určitě ještě dost co objevovat)
M1L4Nm1l4n46923
    23.9.2017 02:29
M1L4N

Jen menší reakce k zamyšlení (článek je samozřejmě povedený, jen s některými body nesouhlasím)
1) epizodické role - v mafii 1 jich bylo poměrně hodně, stačilo dávat pozor, ale postava Viktora Koženého, nebo třeba schované úkoly u Lucase Bertoneho, popřípadně různé konce misí byly opravdu super.

2) Systém policie - v jedničce sice bylo fajn jak reagovala, ale tak nějak vždycky věděla kde hráč je takže bylo těžké se jí zbavit, na druhou stranu byly slepý místa kam se za hráčem nedostala... Ve dvojce se mi líbila možnost odvolat pátrání z telefoní budky, změnou oblečení nebo barvy/registrační značky vozidla. Taky vykecání se z pokuty když bylo málo peněz byl povedenej prvek, a policie reagovala více i na ostatní lidi a ne jen na Vita. Ve trojce byl zase pěkně udělanej rasismus, takže myslím si že aspoň dvojka jedničku překonala, ale naopak v jiných aspektech jednička jen tak překonaná nebude (vztaženo na standard doby kdy hra vyšla)

3) zasazení třetí mafie mi vůbec nevadí, akorát jsem zvědavý jak si vývojáři poradí s dalším dílem, jestli bude restart série nebo to naupak doženou na "další GTA"

4) dabing m1 byl na svojí dobu obstojný :) , ještě dlouho poté vycházely mnohem hůře dabované hry, a Paulieho "zasranej lunapark nebo co? " asi prostě nezapomenu

5) Já jako jeden z největších záporů M3 vidím chabý pokrok od M2... Grafika, fyzika malých objektů (ve dvojce sypání skla, třísek atd. prostě úžesný) , problém s opravením auta nebo možnsot ho otočit ze střechy, to všechno mi trojku zkazilo...

6) Fakt se mi ve trojce (i dvojce) líbí odkazy na minulý díly, spousty easter eggů ve všech dílech je taky super

(V M3 mám nahráno 30+ hodin, prošel jsem si jí při vydání a teď když vypršel season pass pomalu procházím znova, takže mám určitě ještě dost co objevovat)

Corvus    Díky tiny! Překvapuje mě kolik lidí si našlo čas a takhle dlouhému textu obětovalo svůj čas ;-)Corvuscorvus13394    22.9.2017 23:48 Corvus

Díky tiny! Překvapuje mě kolik lidí si našlo čas a takhle dlouhému textu obětovalo svůj čas ;-)

Corvus    Díky za názor, stuntmane. Jo, na Sniper Ghost Warrior mám obdobný názor. u něj to je hodně o tom jak to člověk celé pojme. Pokud si z toho udělají hráči FPS masokombinát, tak to není nic výjimečného, ovšem stealth a odstřelovačka, stopování a štreky skrz les v perfektně syrově zpracované Gruzii, ty už umí vytvořit hodně solidní atmosféru.Corvuscorvus13394    22.9.2017 23:47 Corvus

@ odpověď na komentář od stuntman:Díky za názor, stuntmane. Jo, na Sniper Ghost Warrior mám obdobný názor. u něj to je hodně o tom jak to člověk celé pojme. Pokud si z toho udělají hráči FPS masokombinát, tak to není nic výjimečného, ovšem stealth a odstřelovačka, stopování a štreky skrz les v perfektně syrově zpracované Gruzii, ty už umí vytvořit hodně solidní atmosféru.

stuntman napsal:Super počteníčko. Väčšinou to pri dlhých textoch zabalím, lebo ma to začne nudiť, ale tu som to dal do konca. :-D
Čo sa týka M3, tak to som hral asi 3 hodiny pár dni po launchy a musel som to zabalil. Tie mikro lagy mi spôsobili migrénu (vážne nekecám) . Ináč by som určite hru dohral. Určite v budúcnosti to skúsim znova, snáď to už bude vyladené. Proste šesťdesiate roky 20. storočia sú jeny z najlepších.
Mimochodom rovnako "nenávidený" je Sniper Ghost Warrior 3 a pri tom je to veľmi slušná hra. Až tak, že som ju dohral 2x. :-D

Corvus    Jednoznačně musím souhlasit. John je tvrdej parchant, ale mnohokrát mě fakt svým humorem rozsekal. Vůbec bych se nebál tvrdit, že je to jedna z nejlépe napsaných postav v dějinách herního průmyslu. Skutečně exceloval a Lincolna zastínil.Corvuscorvus13394    22.9.2017 23:45 Corvus

@ odpověď na komentář od Bajco:Jednoznačně musím souhlasit. John je tvrdej parchant, ale mnohokrát mě fakt svým humorem rozsekal. Vůbec bych se nebál tvrdit, že je to jedna z nejlépe napsaných postav v dějinách herního průmyslu. Skutečně exceloval a Lincolna zastínil.

Bajco napsal:Mne príde nefér odpúšťať chyby hry a je úplne jedno, či tá hra vyšla pred 15-timi rokmi.

Narw   6x   Jsou chyby a chyby. To, že Mafie 1 měla mrtvé město není chyba, jen designérské rozhodnutí (a vážně pevně věřím, že kdyby měl Vávra dostatek peněz a lepší technologie k dispozici, narval by tam toho mnohem víc) . To, že 3ka vyšla zabugovaná a v hrozným technickým stavu chybou je a já osobně tyhle chyby nedokážu odpustit. Pokud si někdo veme 1600 za hru, která je očividně v hrozným stavu (a neříkejte mi, že si toho nikdo nevšiml) , tak si zaslouží neúspěch. Pokud bychom tohle odpouštěli každé hře, po určitém čase by vycházely hry jen v takových stavech.Narwnarw57671    22.9.2017 23:30 Narw

@ odpověď na komentář od Bajco:Jsou chyby a chyby. To, že Mafie 1 měla mrtvé město není chyba, jen designérské rozhodnutí (a vážně pevně věřím, že kdyby měl Vávra dostatek peněz a lepší technologie k dispozici, narval by tam toho mnohem víc) . To, že 3ka vyšla zabugovaná a v hrozným technickým stavu chybou je a já osobně tyhle chyby nedokážu odpustit. Pokud si někdo veme 1600 za hru, která je očividně v hrozným stavu (a neříkejte mi, že si toho nikdo nevšiml) , tak si zaslouží neúspěch. Pokud bychom tohle odpouštěli každé hře, po určitém čase by vycházely hry jen v takových stavech.Komentář odeslán z mobilní verze m.zing.cz

Bajco napsal:Mne príde nefér odpúšťať chyby hry a je úplne jedno, či tá hra vyšla pred 15-timi rokmi.

HD-G.I.D   5x   Od vteddy co som presiel hlavny pribeh som tu hru nezapol a ani ju uz nezapnem po grafickej stranke je ta hra cista katastrofa a to nehovorim o zvukoch uprimne lutujem tych co si kupili zberatelsku ediciu za 120€ lepsie povedane tych co si kupili tricko za 120 € ale 100 ludi 100 chuti a clanok ma zaujal ale aj tak nezmeni moj nazor na tuto hru mna sklamala na plnej ciareHD-G.I.Dhd-gid15189    22.9.2017 23:28 HD-G.I.D

Od vteddy co som presiel hlavny pribeh som tu hru nezapol a ani ju uz nezapnem po grafickej stranke je ta hra cista katastrofa a to nehovorim o zvukoch uprimne lutujem tych co si kupili zberatelsku ediciu za 120€ lepsie povedane tych co si kupili tricko za 120 € ale 100 ludi 100 chuti a clanok ma zaujal ale aj tak nezmeni moj nazor na tuto hru mna sklamala na plnej ciareKomentář byl autorem naposledy upraven 23.9.2017 00:02

Původní verze před úpravami:Od vteddy co som presiel hlavny pribeh som tu hru nezapol a ani ju uz nezapnem po grafickej stranke je ta hra cista katastrofa a to nehovorim o zvukoch uprimne lutujem tych co si kupili zberatelsku ediciu za 120€ lepsie povedane tych co si kupili tricko za 120 €

Bajco   1x   Mne príde nefér odpúšťať chyby hry a je úplne jedno, či tá hra vyšla pred 15-timi rokmi.Bajcobajco38000    22.9.2017 21:33 Bajco

@ odpověď na komentář od Narw:Mne príde nefér odpúšťať chyby hry a je úplne jedno, či tá hra vyšla pred 15-timi rokmi.

Narw napsal:Nemyslim, že je fér vyčítat hře starý 15 let, že má mrtvý město. A to především vzhledem k náročnosti na technologie. A zároveň mi přijde zvláštní vyzdvihovat to na hře ze současnosti, když tyhle mimoúkolové záležitosti nabízí každá třetí AAA hra.

Bajco   1x   S humorom nesúhlasím. John Donovan sa o humor skvelo postaral
Video obsahuje spoileri: [ odkaz ]
Bajcobajco38000
    22.9.2017 21:21
Bajco

@ odpověď na komentář od Dan4815:S humorom nesúhlasím. John Donovan sa o humor skvelo postaral
Video obsahuje spoileri: [ odkaz ]Komentář byl autorem naposledy upraven 22.9.2017 21:36

Původní verze před úpravami:S humorom nesúhlasím. John Donovan sa o humor skvelo postaral [ odkaz ]

Dan4815 napsal:Mafia III postrádá to, co měla dvojka a jednička - humor a děj. Trojka se mi zdá příliš suchá a americká, chybí tam pořádný černý humor a dějově je méně konzistentní. Mafia si zakládala na lineárním dějem a jednou linkou. Trojka je jako GTA, akorát bez špetky vtipu a nějaké zajímavosti. Neříkám, že mě trojka na chvíli nevtáhla do děje, ale je to něco, co bych už nechtěl zopakovat. I kdyby se to nejmenovalo Mafie, měl bych ten stejný názor, možná bych hru ani nezkusil.

stuntman   1x   Super počteníčko. Väčšinou to pri dlhých textoch zabalím, lebo ma to začne nudiť, ale tu som to dal do konca. :-D
Čo sa týka M3, tak to som hral asi 3 hodiny pár dni po launchy a musel som to zabalil. Tie mikro lagy mi spôsobili migrénu (vážne nekecám) . Ináč by som určite hru dohral. Určite v budúcnosti to skúsim znova, snáď to už bude vyladené. Proste šesťdesiate roky 20. storočia sú jeny z najlepších.
Mimochodom rovnako "nenávidený" je Sniper Ghost Warrior 3 a pri tom je to veľmi slušná hra. Až tak, že som ju dohral 2x. :-D
stuntmanstuntman8196
    22.9.2017 18:52
stuntman

Super počteníčko. Väčšinou to pri dlhých textoch zabalím, lebo ma to začne nudiť, ale tu som to dal do konca. :-D
Čo sa týka M3, tak to som hral asi 3 hodiny pár dni po launchy a musel som to zabalil. Tie mikro lagy mi spôsobili migrénu (vážne nekecám) . Ináč by som určite hru dohral. Určite v budúcnosti to skúsim znova, snáď to už bude vyladené. Proste šesťdesiate roky 20. storočia sú jeny z najlepších.
Mimochodom rovnako "nenávidený" je Sniper Ghost Warrior 3 a pri tom je to veľmi slušná hra. Až tak, že som ju dohral 2x. :-D

tiny   2x   Konečně někdo s normálními názory, i když Mafia III není dokonalá hra, tak si takovou kritiku, jakou dostává určitě nezaslouží. Sice jsem hrál jen chvíli, ale už znovu instaluji a uvidíme, jak bude hra vypadat po těch pár vydaných patchích :) . Pěkný článek.tinytiny10974    22.9.2017 17:26 tiny

Konečně někdo s normálními názory, i když Mafia III není dokonalá hra, tak si takovou kritiku, jakou dostává určitě nezaslouží. Sice jsem hrál jen chvíli, ale už znovu instaluji a uvidíme, jak bude hra vypadat po těch pár vydaných patchích :) . Pěkný článek.

Molnysh   4x   Mafii III jsem kupoval Day 1 (na PS4) , ačkoliv jsem byl trochu na vážkách kvůli těm "pomluvám" a recenzím a videím s chybami. Hru jsem dohrál úplně v pohodě. Příběh podle mě super. Pod vším, co si napsal výše bych se podepsal. Nechápu proč je Mafie III tak haněná, přitom jde o solidní akci. Navíc mě hrozně vyhovovalo, že jsem si mohl vybrat stealth/rambo styl. Já radši všechny zabíjel nožem a pokud už to nešlo jinak, tak pak došlo na přestřelky. Mafie I byla super, ale jak píšeš, bylo to jako bych koukal na mix všech mafiánský filmů, nic nového tam nebylo, na druhou stranu, každý kdo má tyto filmy rád, tak by si je rád zahrál (nezapomenu jak mě zklamala hra Godfather) .
Problém dnešních hráčů a obecně dnešní doby je to, že si všichni o sobě myslí jak všemu rozumí, ačkoliv si o dané hře/problematice v podstatě přečetli jen titulek a už na to jsou schopní natočit 20 minutá videa nebo 10ti stránkovou kritiku, jak je vše zle a všichni všechno odflákli a oni jsou mistři. Ale holt taková je doba a holt se tvůrci budou muset přizpůsobit v tom, jak s touto skupinou lidí komunikovat a prodávat jim své produkty.
Každopádně doufám, že kluci z Hangar13 nad Mafií nezlomí hůl, že na tom něco vydělali alespoň a pustí se do vývoje Mafie 4, jen doufám, že to nebude trvat tak dlouho. Já bych si konečně někdy chtěl zahrát i Mafiánskou hru, kde do půlky buduji svoji mafiánskou pověst a druhou půlku už působím jako boss a dělám další rozhodnutí. Mě by se třeba líbilo, kdy začátek by byl věnovaný klasické gansterské akci a druhá část té politické, kdy jako mafiánský boss už nejezdím s kvérem po ulici, ale došlápnu si na politiky, soudce apod.
Molnyshmolnysh46429
    22.9.2017 17:25
Molnysh

Mafii III jsem kupoval Day 1 (na PS4) , ačkoliv jsem byl trochu na vážkách kvůli těm "pomluvám" a recenzím a videím s chybami. Hru jsem dohrál úplně v pohodě. Příběh podle mě super. Pod vším, co si napsal výše bych se podepsal. Nechápu proč je Mafie III tak haněná, přitom jde o solidní akci. Navíc mě hrozně vyhovovalo, že jsem si mohl vybrat stealth/rambo styl. Já radši všechny zabíjel nožem a pokud už to nešlo jinak, tak pak došlo na přestřelky. Mafie I byla super, ale jak píšeš, bylo to jako bych koukal na mix všech mafiánský filmů, nic nového tam nebylo, na druhou stranu, každý kdo má tyto filmy rád, tak by si je rád zahrál (nezapomenu jak mě zklamala hra Godfather) .
Problém dnešních hráčů a obecně dnešní doby je to, že si všichni o sobě myslí jak všemu rozumí, ačkoliv si o dané hře/problematice v podstatě přečetli jen titulek a už na to jsou schopní natočit 20 minutá videa nebo 10ti stránkovou kritiku, jak je vše zle a všichni všechno odflákli a oni jsou mistři. Ale holt taková je doba a holt se tvůrci budou muset přizpůsobit v tom, jak s touto skupinou lidí komunikovat a prodávat jim své produkty.
Každopádně doufám, že kluci z Hangar13 nad Mafií nezlomí hůl, že na tom něco vydělali alespoň a pustí se do vývoje Mafie 4, jen doufám, že to nebude trvat tak dlouho. Já bych si konečně někdy chtěl zahrát i Mafiánskou hru, kde do půlky buduji svoji mafiánskou pověst a druhou půlku už působím jako boss a dělám další rozhodnutí. Mě by se třeba líbilo, kdy začátek by byl věnovaný klasické gansterské akci a druhá část té politické, kdy jako mafiánský boss už nejezdím s kvérem po ulici, ale došlápnu si na politiky, soudce apod.

Dan4815   3x   Mafia III postrádá to, co měla dvojka a jednička - humor a děj. Trojka se mi zdá příliš suchá a americká, chybí tam pořádný černý humor a dějově je méně konzistentní. Mafia si zakládala na lineárním dějem a jednou linkou. Trojka je jako GTA, akorát bez špetky vtipu a nějaké zajímavosti. Neříkám, že mě trojka na chvíli nevtáhla do děje, ale je to něco, co bych už nechtěl zopakovat. I kdyby se to nejmenovalo Mafie, měl bych ten stejný názor, možná bych hru ani nezkusil.Dan4815dan481531982    22.9.2017 17:22 Dan4815

Mafia III postrádá to, co měla dvojka a jednička - humor a děj. Trojka se mi zdá příliš suchá a americká, chybí tam pořádný černý humor a dějově je méně konzistentní. Mafia si zakládala na lineárním dějem a jednou linkou. Trojka je jako GTA, akorát bez špetky vtipu a nějaké zajímavosti. Neříkám, že mě trojka na chvíli nevtáhla do děje, ale je to něco, co bych už nechtěl zopakovat. I kdyby se to nejmenovalo Mafie, měl bych ten stejný názor, možná bych hru ani nezkusil.Komentář odeslán z mobilní verze m.zing.cz

Narw   3x   Já tvůj článek pochopil ve zkratce takto: "Vaše modly (M1, M2) zas tak super nejsou, jen na sobě máte nostalgický brejle". Pletu se snad? V podstatě s ničim z tvýho příspěvku nesouhlasim, ale každej máme svůj vkus a kvalitu rozeznáváme jinak :-) Každopádně moc hezky napsaný, to uznávám.

EDIT: s tím souhlasím, nesnášim jak lidi hejtujou hry jen např. proto, že je udělal Ubisoft nebo proto, že si pokračování nějaký hry představovali jinak.
Narwnarw57671
    22.9.2017 17:19
Narw

@ odpověď na komentář od Corvus:Já tvůj článek pochopil ve zkratce takto: "Vaše modly (M1, M2) zas tak super nejsou, jen na sobě máte nostalgický brejle". Pletu se snad? V podstatě s ničim z tvýho příspěvku nesouhlasim, ale každej máme svůj vkus a kvalitu rozeznáváme jinak :-) Každopádně moc hezky napsaný, to uznávám.

EDIT: s tím souhlasím, nesnášim jak lidi hejtujou hry jen např. proto, že je udělal Ubisoft nebo proto, že si pokračování nějaký hry představovali jinak.Komentář odeslán z mobilní verze m.zing.cz

Corvus napsal:Názor beru, ale přesně takhle můj text nebyl zamýšlen :-) nevadí...

Když to zjednoduším: Jde o to, že se najdou lidi, kteří hru "hráli" asi hodinku (nebo ji shlédli na youtube) a strhali by jí bodově jak jen to je možné a každého kdo má odlišný názor kamenují jako imbecila. A ti samí lidí (většinou) píší, že co je to ta mafie 3 za odpad, když i mafia 1 měla 100x živější město, reálnější auta, lepší příběh a vůbec všechno bylo lepší. Já pouze poukazuji na to, že to tak prostě není. Není. Tečka. Většinou to navíc píší lidé, kteří hráli první mafii před 15 lety a prostě si chtějí jen schladit žáhu, protože Mafii III dělali lidé z Hangar 13. A já (jak už si lidé na zingu jistě všimli) nikdy nebudu patřit mezi hejtry a hráče, kteří házejí hovna na vývojářská studia a hry. Protože NIC není černobílé. Stejně jako první mafia nebyla ani ve své době žádný unikát, tak aktuální Mafia není odpad. Nic víc, nic méně.

predator.cz   4x   Docela bych chtěl vidět vývojáře co říkají na tu kritiku (zaslouženou) :-)predator.czpredatorcz8820    22.9.2017 17:16 predator.cz

Docela bych chtěl vidět vývojáře co říkají na tu kritiku (zaslouženou) :-)

Corvus   5x   Názor beru, ale přesně takhle můj text nebyl zamýšlen :-) nevadí...

Když to zjednoduším: Jde o to, že se najdou lidi, kteří hru "hráli" asi hodinku (nebo ji shlédli na youtube) a strhali by jí bodově jak jen to je možné a každého kdo má odlišný názor kamenují jako imbecila. A ti samí lidé (většinou) píší, že "co je to ta mafie 3 za odpad, když i mafia 1 měla 100x živější město, reálnější auta, lepší příběh a vůbec všechno bylo lepší. " Já pouze poukazuji na to, že to tak prostě není. Tečka. Většinou to navíc píší lidé, kteří hráli první mafii před 15 lety a prostě si chtějí jen schladit žáhu, protože Mafii III dělali lidé z Hangar 13. A já (jak už si lidé na zingu jistě všimli) nikdy nebudu patřit mezi hejtry a hráče, kteří házejí hovna na vývojářská studia a hry. Protože NIC není černobílé. Stejně jako první Mafia nebyla ani ve své době žádný dokonalý unikát bez chyb, tak aktuální Mafia není odpad. Nic víc, nic méně. Proti nenávisti se musí prostě bojovat :-) Slovem!

Jinak můj text byla spíše taková úvaha než recenze. Víceméně jsem přemýšlel nahlas a vše si zapisoval a podělil se o to s vámi.
Corvuscorvus13394
    22.9.2017 17:05
Corvus

@ odpověď na komentář od Narw:Názor beru, ale přesně takhle můj text nebyl zamýšlen :-) nevadí...

Když to zjednoduším: Jde o to, že se najdou lidi, kteří hru "hráli" asi hodinku (nebo ji shlédli na youtube) a strhali by jí bodově jak jen to je možné a každého kdo má odlišný názor kamenují jako imbecila. A ti samí lidé (většinou) píší, že "co je to ta mafie 3 za odpad, když i mafia 1 měla 100x živější město, reálnější auta, lepší příběh a vůbec všechno bylo lepší. " Já pouze poukazuji na to, že to tak prostě není. Tečka. Většinou to navíc píší lidé, kteří hráli první mafii před 15 lety a prostě si chtějí jen schladit žáhu, protože Mafii III dělali lidé z Hangar 13. A já (jak už si lidé na zingu jistě všimli) nikdy nebudu patřit mezi hejtry a hráče, kteří házejí hovna na vývojářská studia a hry. Protože NIC není černobílé. Stejně jako první Mafia nebyla ani ve své době žádný dokonalý unikát bez chyb, tak aktuální Mafia není odpad. Nic víc, nic méně. Proti nenávisti se musí prostě bojovat :-) Slovem!

Jinak můj text byla spíše taková úvaha než recenze. Víceméně jsem přemýšlel nahlas a vše si zapisoval a podělil se o to s vámi.Komentář byl autorem naposledy upraven 22.9.2017 17:14

Původní verze před úpravami:Názor beru, ale přesně takhle můj text nebyl zamýšlen :-) nevadí...

Narw napsal:Nemyslim, že je fér vyčítat hře starý 15 let, že má mrtvý město. A to především vzhledem k náročnosti na technologie. A zároveň mi přijde zvláštní vyzdvihovat to na hře ze současnosti, když tyhle mimoúkolové záležitosti nabízí každá třetí AAA hra.

Narw   14x   Nemyslim, že je fér vyčítat hře starý 15 let, že má mrtvý město. A to především vzhledem k náročnosti na technologie. A zároveň mi přijde zvláštní vyzdvihovat to na hře ze současnosti, když tyhle mimoúkolové záležitosti nabízí každá třetí AAA hra.Narwnarw57671    22.9.2017 17:00 Narw

Nemyslim, že je fér vyčítat hře starý 15 let, že má mrtvý město. A to především vzhledem k náročnosti na technologie. A zároveň mi přijde zvláštní vyzdvihovat to na hře ze současnosti, když tyhle mimoúkolové záležitosti nabízí každá třetí AAA hra.Komentář odeslán z mobilní verze m.zing.cz

Corvus    Jinak díky všem za slušnou diskuzi, fakt jsem strašně příjemně překvapen. Díky všem!Corvuscorvus13394    22.9.2017 16:55 Corvus

Jinak díky všem za slušnou diskuzi, fakt jsem strašně příjemně překvapen. Díky všem!

Corvus   1x   Ani ne, uvidíš v jachtařském klubu :-DCorvuscorvus13394    22.9.2017 16:38 Corvus

@ odpověď na komentář od forlanek:Ani ne, uvidíš v jachtařském klubu :-D

forlanek napsal:perfektní "recenze" :D rozhodně pobavilo. :D O víkendu to mám v plánu rozehrát, jsem zvědavej mimo jiných na to LSD, nebo to byla jenom nějaká metafora či nadsázka ? :D

forlanek    perfektní "recenze" :D rozhodně pobavilo. :D O víkendu to mám v plánu rozehrát, jsem zvědavej mimo jiných na to LSD, nebo to byla jenom nějaká metafora či nadsázka ? :Dforlanekforlanek6401    22.9.2017 16:29 forlanek

perfektní "recenze" :D rozhodně pobavilo. :D O víkendu to mám v plánu rozehrát, jsem zvědavej mimo jiných na to LSD, nebo to byla jenom nějaká metafora či nadsázka ? :D

Dakh666   2x   Ikdyž už mám dohráno tak bych chtěl poděkovat za článek. Fajn počtečníčko :thumbup:Dakh666dakh66636784    22.9.2017 15:26 Dakh666

Ikdyž už mám dohráno tak bych chtěl poděkovat za článek. Fajn počtečníčko :thumbup:

zimmerhead   15x   na prvni mafii se vzpomina dodnes, treti mafie byla zapomenuta tyden po vydani... a neni co resitzimmerheadzimmerhead12493    22.9.2017 14:50 zimmerhead

na prvni mafii se vzpomina dodnes, treti mafie byla zapomenuta tyden po vydani... a neni co resit

Behavioralista   18x   No, on je především problém s tím, že se Mafia 3 vůbec jmenuje Mafia. Kdyby se to jmenovalo jakkoliv jinak, tak by lidi nad tím mávli rukou a řekli si áááá, další kopie gétéáčka. No co, povraždíme pár panáčků.
Jenže takovéto vychloubání a zašťiťování se slavným jménem poněkud nevyšlo a lidi čekali přinejmenším další mistrovské dílo jenže ouha, ono to nevyšlo. Podle mě ale dabing nedělá hru. Hodně jí přidá, ale Mafia je i v anglickém dabingu hodně povedená. Třeba Poslední skaut je bez českého dabingu poloviční neřku-li čtvrtinový. Co se týká prázdného města si myslím, že v té době to bylo něco nevídaného i když se po městě nedalo velice nic dělat. GTA 3 bylo taky takové prázdné a jaká to byla pecka. Technická stránka pravda těžká katastrofa jak Batman. Podle mě to vůbec nemělo vycházet anebo odložit tak o dva roky.
Behavioralistabehavioralista34565
    22.9.2017 14:46
Behavioralista

No, on je především problém s tím, že se Mafia 3 vůbec jmenuje Mafia. Kdyby se to jmenovalo jakkoliv jinak, tak by lidi nad tím mávli rukou a řekli si áááá, další kopie gétéáčka. No co, povraždíme pár panáčků.
Jenže takovéto vychloubání a zašťiťování se slavným jménem poněkud nevyšlo a lidi čekali přinejmenším další mistrovské dílo jenže ouha, ono to nevyšlo. Podle mě ale dabing nedělá hru. Hodně jí přidá, ale Mafia je i v anglickém dabingu hodně povedená. Třeba Poslední skaut je bez českého dabingu poloviční neřku-li čtvrtinový. Co se týká prázdného města si myslím, že v té době to bylo něco nevídaného i když se po městě nedalo velice nic dělat. GTA 3 bylo taky takové prázdné a jaká to byla pecka. Technická stránka pravda těžká katastrofa jak Batman. Podle mě to vůbec nemělo vycházet anebo odložit tak o dva roky.

patasde   1x   Uz se si to stahl cca pred tydnem (ze steamu ofc) takova katastrofa jak tu nekteri psali toneni, bych rekl ze to vetsina ani nehrala a jen nadavali protoze to bylo in. Bavi me to vic jak dvojkapatasdepatasde17625    22.9.2017 14:27 patasde

Uz se si to stahl cca pred tydnem (ze steamu ofc) takova katastrofa jak tu nekteri psali toneni, bych rekl ze to vetsina ani nehrala a jen nadavali protoze to bylo in. Bavi me to vic jak dvojkaKomentář odeslán z mobilní verze m.zing.cz

Alphonse800   8x   Hodnotit jakoukoliv starou hru současnou optikou je nesmysl, dnes je nastavený určitý řekněme "jiný standart" a chápu nejde se zavděčit všem a rejpalové se najdou vždy. Myslím si taky, že je vcelku normální, že si lidi udělají z gameplaye nějakou představu, od toho to koneckonců vychází. Nemusíš si obhajovat svůj názor nebo sympatie k tomu co tě baví a nikdo by tě neměl přesvědčovat o opaku.Alphonse800alphonse8007485    22.9.2017 12:40 Alphonse800

@ odpověď na komentář od Corvus:Hodnotit jakoukoliv starou hru současnou optikou je nesmysl, dnes je nastavený určitý řekněme "jiný standart" a chápu nejde se zavděčit všem a rejpalové se najdou vždy. Myslím si taky, že je vcelku normální, že si lidi udělají z gameplaye nějakou představu, od toho to koneckonců vychází. Nemusíš si obhajovat svůj názor nebo sympatie k tomu co tě baví a nikdo by tě neměl přesvědčovat o opaku.

Corvus napsal:Mě přijde jednoduše strašně nefér pohřbívat Mafii III, útočit, nadávat na ni a vyzdvihovat jedničku, když jednička by z dnešního úhlu pohledu dostala asi tak 3/10. Optikou dnešních zhýčkaných hráčů. To mi přijde strašně nefér a konečně jsem našel čas se k Mafii obsáhleji vyjádřit. Aby to někdo nepochopil špatně: nemám nic proti Vávrovi, ostatně jeho Kingdom Come jsem backoval a těším se, ale vadí mi přístup hráčů, kteří dnes na základě videí z youtube strhnou lavinu nenávisti, která kolikrát úplně zničí jméno hry i studia. Tento trend se mi hnusí a fcb a yt generace si absolutně neuvědomuje, kolik dřiny to stálo. Strašně mi vadí, že na základě několika obličejových animací jsou lidi schopní zničit reputaci Mass Effectu ještě před samotným vydáním hry a aniž by ji vůbec hráli... V tom případě (viděno touto optikou) bude Kingdom Come tak na 1/10... Chtěl jsem dát Mafii III šanci a vymezit se. Což se mi snad i podařilo. V každém případě výtky vůči hře jsou zcela relevantní a pokud má někdo solidní argument, tak to určitě beru.

Bruce Wayne   3x   Jsem rád, že se najdou tací co hru neodsuzují, že už nevzniká v Česku, a že nám 2k značku prachsprostě ukradli... Sám jsem sledoval celou tu kauzu kolem toho a nedivím se, že se to 2k nelíbilo - o značku nás připravila česká lenivost... Zrovna Mafia 3 je daleko větší Mafia jak první i druhý díl dohromady... Co je na tom nejlepší tak i velmi vyzdvihovaná první Mafia není dokončená - co jsem četl tak ve hře měli být vedlejší úkoly, prodejci, překupníci, šlapky atd. Prostě s ní byli zamýšlené velké věci... Tehdy to, ale nikdo nesledoval a snad ani neočekával... O co hůř tak tohle postihlo i dvojku - nevyužité nádherné město, žádné vedlejší úkoly ačkoliv tě na ně upozorní (Bruski, Papalardo apod) , dokonce i jisté příběhové momenty ohledně Angelových a dalších jiných úkolů - třeba v té tiskárně...
První kdo všechny tyhle nedostatky doplnil přišlo až po založení studia Hangar13 a přesunu vývoje hry tam... New Bordeaux je otevřený, využitý a taky vypadá skvěle. Sám jsem hru podpořil a na PS4 ji pořídil v parádní sběratelské edici a nelituji. Hra na PSku frčí parádně takže veškeré nedostatky PC verze mne míjeli - jediné co není moc pěkné jsou odlesky na autě, ale s tím se dá srovnat. Takže krom optimalizace se dá Mafii 3 vytknout to samé co třetímu Zaklínačovi (tady na zingu hodnocené 5/10 pro M3 a 10/10 pro Z3 - trochu nepoměr) ... Dabing mi taky nechybí... Navíc můžeme být vůbec rádi, že nám 2k ty české titulky vůbec povolilo... Jediné co bych tak nějak vytknul je zpřístupnění vedlejších úkolů - pašování... Ukáže se mi značka toho úkolu - tak jedu až z Pointe Verdun až úplně dolů do Bayou Phantom abych zjistil, že úkol není přístupný... Do prdele tak když ho ještě nemůžu splnit tak ať se vůbec neukazuje... Tady jsem vždycky ztrácel času.
Na policii si taky nestěžuji... Je to prostě dnešní standart - prostě bourej do čeho chceš, jeď si jak rychle chceš, ale opovaž se nabourat do nás! :-D ... Dokázali, ale být hodně otravní, ale zase není takový problém se jich zbavit - střílení z vozu a házení výbušnin přišlo vhod...
Fyzikální model byl naprosto skvělý - celou hru jsem dojel na simulační nastavení jízdy - takže hrabačky a prokluzy při rozjezdech a jízda mne prostě bavila... O to víc mne bavila při poslechu rádia, které nabízelo fakt skvelé pecky tehdejší doby - Elvis, Cash, Animals, Creedance, Hendrix, Jefferson Airplane a další. Takže těch cest do Bayou příliš nelituji :-D
Bruce Waynebruce-wayne24219
    22.9.2017 12:32
Bruce Wayne

Jsem rád, že se najdou tací co hru neodsuzují, že už nevzniká v Česku, a že nám 2k značku prachsprostě ukradli... Sám jsem sledoval celou tu kauzu kolem toho a nedivím se, že se to 2k nelíbilo - o značku nás připravila česká lenivost... Zrovna Mafia 3 je daleko větší Mafia jak první i druhý díl dohromady... Co je na tom nejlepší tak i velmi vyzdvihovaná první Mafia není dokončená - co jsem četl tak ve hře měli být vedlejší úkoly, prodejci, překupníci, šlapky atd. Prostě s ní byli zamýšlené velké věci... Tehdy to, ale nikdo nesledoval a snad ani neočekával... O co hůř tak tohle postihlo i dvojku - nevyužité nádherné město, žádné vedlejší úkoly ačkoliv tě na ně upozorní (Bruski, Papalardo apod) , dokonce i jisté příběhové momenty ohledně Angelových a dalších jiných úkolů - třeba v té tiskárně...
První kdo všechny tyhle nedostatky doplnil přišlo až po založení studia Hangar13 a přesunu vývoje hry tam... New Bordeaux je otevřený, využitý a taky vypadá skvěle. Sám jsem hru podpořil a na PS4 ji pořídil v parádní sběratelské edici a nelituji. Hra na PSku frčí parádně takže veškeré nedostatky PC verze mne míjeli - jediné co není moc pěkné jsou odlesky na autě, ale s tím se dá srovnat. Takže krom optimalizace se dá Mafii 3 vytknout to samé co třetímu Zaklínačovi (tady na zingu hodnocené 5/10 pro M3 a 10/10 pro Z3 - trochu nepoměr) ... Dabing mi taky nechybí... Navíc můžeme být vůbec rádi, že nám 2k ty české titulky vůbec povolilo... Jediné co bych tak nějak vytknul je zpřístupnění vedlejších úkolů - pašování... Ukáže se mi značka toho úkolu - tak jedu až z Pointe Verdun až úplně dolů do Bayou Phantom abych zjistil, že úkol není přístupný... Do prdele tak když ho ještě nemůžu splnit tak ať se vůbec neukazuje... Tady jsem vždycky ztrácel času.
Na policii si taky nestěžuji... Je to prostě dnešní standart - prostě bourej do čeho chceš, jeď si jak rychle chceš, ale opovaž se nabourat do nás! :-D ... Dokázali, ale být hodně otravní, ale zase není takový problém se jich zbavit - střílení z vozu a házení výbušnin přišlo vhod...
Fyzikální model byl naprosto skvělý - celou hru jsem dojel na simulační nastavení jízdy - takže hrabačky a prokluzy při rozjezdech a jízda mne prostě bavila... O to víc mne bavila při poslechu rádia, které nabízelo fakt skvelé pecky tehdejší doby - Elvis, Cash, Animals, Creedance, Hendrix, Jefferson Airplane a další. Takže těch cest do Bayou příliš nelituji :-D

Corvus   4x   Mě přijde jednoduše strašně nefér pohřbívat Mafii III, útočit, nadávat na ni a vyzdvihovat jedničku, když jednička by z dnešního úhlu pohledu dostala asi tak 3/10. Optikou dnešních zhýčkaných hráčů. To mi přijde strašně nefér a konečně jsem našel čas se k Mafii obsáhleji vyjádřit. Aby to někdo nepochopil špatně: nemám nic proti Vávrovi, ostatně jeho Kingdom Come jsem backoval a těším se, ale vadí mi přístup hráčů, kteří dnes na základě videí z youtube strhnou lavinu nenávisti, která kolikrát úplně zničí jméno hry i studia. Tento trend se mi hnusí a fcb a yt generace si absolutně neuvědomuje, kolik dřiny to stálo. Strašně mi vadí, že na základě několika obličejových animací jsou lidi schopní zničit reputaci Mass Effectu ještě před samotným vydáním hry a aniž by ji vůbec hráli... V tom případě (viděno touto optikou) bude Kingdom Come tak na 1/10... Chtěl jsem dát Mafii III šanci a vymezit se. Což se mi snad i podařilo. V každém případě výtky vůči hře jsou zcela relevantní a pokud má někdo solidní argument, tak to určitě beru.Corvuscorvus13394    22.9.2017 11:45 Corvus

Mě přijde jednoduše strašně nefér pohřbívat Mafii III, útočit, nadávat na ni a vyzdvihovat jedničku, když jednička by z dnešního úhlu pohledu dostala asi tak 3/10. Optikou dnešních zhýčkaných hráčů. To mi přijde strašně nefér a konečně jsem našel čas se k Mafii obsáhleji vyjádřit. Aby to někdo nepochopil špatně: nemám nic proti Vávrovi, ostatně jeho Kingdom Come jsem backoval a těším se, ale vadí mi přístup hráčů, kteří dnes na základě videí z youtube strhnou lavinu nenávisti, která kolikrát úplně zničí jméno hry i studia. Tento trend se mi hnusí a fcb a yt generace si absolutně neuvědomuje, kolik dřiny to stálo. Strašně mi vadí, že na základě několika obličejových animací jsou lidi schopní zničit reputaci Mass Effectu ještě před samotným vydáním hry a aniž by ji vůbec hráli... V tom případě (viděno touto optikou) bude Kingdom Come tak na 1/10... Chtěl jsem dát Mafii III šanci a vymezit se. Což se mi snad i podařilo. V každém případě výtky vůči hře jsou zcela relevantní a pokud má někdo solidní argument, tak to určitě beru.

O autorovi blogu

Corvus
Corvus
Muž, 100 let

...počat v podhorském městečku, obklopeném jizerskými kopci, věnuji se převážně kvalitní hudbě rozličných žánrů, psaní pro magazín Muzikus a od podzimu 2014 redaktorské činnosti pro kulturní portál Abyss. K hudbě mě přivedli rodiče skrz BLACK SABBATH, QUEEN a LED ZEPPELIN. Jsem taktéž webmasterem a grafikem stránek NorahJones.cz (srdcová záležitost). Kdysi jsem vedl nejnavštěvovanější českou stránku o SEPULTUŘE (již neaktivní). Dlouhodobě spolupracuji s kapelou HYPNOS. Jsem závislý na rozšiřování své úctyhodné hudební sbírky, knihomol, nadšenec do severské mytologie a studia run.

Kromě psaní se většinu času zabývám grafikou převážně pro hudební interprety, skupiny a festivaly (vinyly, booklety, trička, plakáty), rukodělnou výrobou a toulkami po přilehlých hvozdech. Na svět se dívám optikou pesimisty a vlka samotáře. Jsem starej havran.

Co se týče herních zážitků a zkušeností: vystačil bych si do smrti se svatou trojicí Planescape Torment, System Shock a Deus Ex. Ve společnosti Noxe, Gothic série, Risenu či nádherných adventurních perel The Longest Journey a obou Syberií (z pera mistra Benoita Socala), jsem stávil taktéž skvostné časy... Nezapomenutelné je pátrání v Broken Swordech, dobrodružství v Baldur's Gate, první pokoření Diabla či debutově odstřelený Radškorpion ve Falloutovi. Nostalgie je krásná věc, neřku-li, když si jí člověk okoření znovuzahráním např. legendárního System Shocku... Jsem vášnivý sběratel limitovaných edic her a to především RPG a adventurního žánru.

Ve zkratce IZO HARD CORE RPG maniak ;-)

Můj web:

Mé aktuálně nejočekávanější hry:

Nioh: Complete Edition, Okami HD, Pillars of Eternity 2: Deadfire CE, Wasteland 3 CE, Death Stranding, System Shock CE (remaster), System Shock 3, Phoenix Point CE, Cyberpunk 2077, Vampyr, Far Cry 5 CE, Kingdom Come: Deliverance CE, Call of Cthulhu, Biomutant CE, Code Vein, Pathfinder: Kingmaker, Anthem, Beyond Good and Evil 2.

Už ať je to doma na policích!!! Letos budou opět herní žně!

Aktuálně hraji:

Assassin's Creed: Origins a Seven: The Days Long Gone

Suverénně nejočekávanější hra příštího roku:

Pillars of Eternity 2: Deadfire CE, Kingdom Come: Deliverance CE a Phoenix Point CE

Založit herní BLOG