Uživatel nepřihlášen
Corvův temný hvozd
RSS kanál blogu
Píše: Corvus - Rubrika: Blogy
Blog nevyjadřuje názor redakce Zing, více zde.
Corvův temný hvozd

HELLBLADE - Ohlédnutí za hrou roku

Pátek 8.12.2017 08:16 - Autor: Corvus
To se mi líbí

HELLBLADE - Ohlédnutí za hrou rokuRok 2017 je prakticky minulostí. Co všechno přinesl? Spoustu průměrných, nadprůměrných i excelentních titulů. Ostatně jako každý rok. Hovořit o stagnujícím herním průmyslu může pouze člověk, který zahořknul, v horším případě ignorant nebo hráč, kterému nostalgické brýle (či prostý nedostatek času se aktuálním hrám věnovat), nedovolují dostat se za prolog, tutorial či první kapitolu. Rozmlsanost hráčské obce je na denním pořádku, však to všichni známe. Rok 2017 nás oblažil vynikajícími tituly napříč žánrovými škatulkami: Divinity: Original Sin 2, Torment: Tides of Numenera, Resident Evil 7: Biohazard, Wolfenstein 2: The New Colossus, Prey nebo plnohodnotný datadisk k Dishonored 2. Mnohé z nás (včetně mě) pozitivně překvapily i na první pohled menší hry. Observer, Dungeons 3 nebo Darkwood zapůsobily. Stejně jako Expeditions: Viking (do níž vzniká čeština) či povedený Hollow Knight, Deep Sky Derelicts a na samém sklonku roku nevybroušený rpg stealth diamant - Seven: The Days Long Gone. Několik značek dokázalo překvapit pozitivně (Assassin's Creed: Origins, ale i taková Ghost Recon: Wildlands), jiným se vedlo o poznání hůře (rozbitá Syberia 3, nedomrlý Black Mirror). Samostatnou škatulkou je pak olbřímí úspěch karetních dobrodružství, dnes již prakticky kultovního a zlidovělého Gwentu, prověřeného Heartstoneu nebo The Elder Scrolls: Legends.





Ovšem v srdci každého z nás se bezpochyby najde ta jedna jediná, která vystoupá na pomyslnou nejvyšší příčku, aby se zahalila zlatou gloriolou. V předchozím roce v mých očích suverénně nejvíce zapůsobila (a konkurenci převálcovala) Dark Souls 3 (PC), u jejíchž okovaných bot se usadily takové perly jako XCOM 2 a Deus Ex: Mankind Divided plus celá řada výborných RPG atd. Letos byl boj o první místo přece jen záludnější. Jen si to představte. Jak rozhodnout mezi takovými monolity a "držáky" jako Divinity: Original Sin 2 a Torment: Tides of Numenera nebo podmanivými a originálními sci-fi s přesahem do cyberpunku - Prey a Observer? A co vymodlený kandidát na trůn krále akčních RPG Nioh pro PC? Nemluvě o HD remaku Okami, který jsem ještě nestihnul ani nainstalovat.





Naštěstí se jako Bůh ve stroji snesla na první pohled nenápadná hra, která pozvedla svůj hlas a zaryla se hluboko do mého srdce i duše. Proč právě Hellblade, potažmo keltská válečnice Senua, v mém případě zabrnkala na ty správné struny? Snad proto, že její příběh mnou hluboce pohnul a dokázal rozeznít ty nejniternější a nejhlubší tóny. Snad proto, že mi její osud, těžce narušená psychika, obrovská touha a vůle vzepřít se temnotě nebyla lhostejná. A snad právě proto, že sympatičtí a skromní vývojáři z Ninja Theory, dokázali dokonale vykreslit postavu psychicky týrané Senui, kterou zcela nekompromisně a excelentně ztvárnila Melina Juergens. Nemluvě o tom, že Hellblade: Senua's Sacrifice, považuji za prudce originální a odvážný námět a práce s audiem si v mých očích bezesporu zaslouží herního Oskara! Nemalou roli hraje i má osobní preference a záliby, totiž úcta k polským vývojářům a zájem o severskou mytologii, potažmo runologii. Důvodů, proč jsem právě Hellblade postavil na piedestal by se našlo mnohem více, ale tato glosa nemá suplovat recenzi, ani kohokoliv přesvědčit o jejích kvalitách. Zatrpklý diskuzní šotek si vždy najde tisíc a jeden důvod, proč Hellblade očernit; mainstreamový hráč nedokáže ocenit hloubku a uvidí v Hellblade pouhou "akční mlátičku" (kterou není). O kvalitách ostatně hovoří více než solidní prodeje (nejen na PC) a řada cen. I proto (a nejen proto), je pro mě Hellblade: Senua's Sacrifice hrou letošního roku. Roku, který byl opět plodný a zaplnil naše police a virtuální knihovničky skvostnými hrami.





Nasajte atmosféru z mých pečlivě stylizovaných screenshotů.









Hodnocení hry
Skóre hry 10 10/10
Líbí se mi
  • Zvukové mistrovství, které nemá obdoby od dob System Shocku!
  • Herecký výkon Meliny Juergens.
  • Důraz na severskou mytologii, citování z Eddy.
  • Odvaha tvůrců pustit se do neprobádaných vod.
  • Vizuální zpracování, atmosféra.
  • Zajímavě pojaté hádanky.
  • Česká lokalizace od Farflamea.
Vadí mi
  • Trochu uspěchaný konec.
Verdikt: Hra roku 2017.
Tisk
Hodnocení:
( Zbývá 8 hlasů pro zveřejnění hodnocení ) Ohodnoťte článek kliknutím na hvězdičku.
 

Napsat nový komentář

Komentář k blogovému článku HELLBLADE - Ohlédnutí za hrou roku
Pro psaní musíte být přihlášen.
[+] Smajlíci
:gun: :-) 8-) ;-) :angry: :-D :lol: :dance: :thumbup: :shock: :-( :nah: :lala:
Corvus    Nahozen blog o herní historii :-)odkaz ]Corvuscorvus13394    18.12.2017 20:14 Corvus

Nahozen blog o herní historii :-)odkaz ]

Ayreas    Nene, zatím jen čistě základní hru ;-)Ayreasayreas57206    14.12.2017 07:52 Ayreas

@ odpověď na komentář od Corvus:Nene, zatím jen čistě základní hru ;-)

Corvus napsal:Hrál jsi i povedené zimní datadisky?

Corvus   1x   Hrál jsi i povedené zimní datadisky?Corvuscorvus13394    14.12.2017 07:19 Corvus

@ odpověď na komentář od Ayreas:Hrál jsi i povedené zimní datadisky?

Ayreas napsal:Jen škoda, že toho času není jako dřív, teď raději moc "izo" RPG tituly nezapínám, protože je to na hoooodně dlouho 8-) Popravdě, mi chybí dohrát konec Pillars of Eternity. Už to musím doklepat do zdárného konce, ale je to žrout času :-D

Ayreas   1x   Jen škoda, že toho času není jako dřív, teď raději moc "izo" RPG tituly nezapínám, protože je to na hoooodně dlouho 8-) Popravdě, mi chybí dohrát konec Pillars of Eternity. Už to musím doklepat do zdárného konce, ale je to žrout času :-DAyreasayreas57206    14.12.2017 07:08 Ayreas

@ odpověď na komentář od Corvus:Jen škoda, že toho času není jako dřív, teď raději moc "izo" RPG tituly nezapínám, protože je to na hoooodně dlouho 8-) Popravdě, mi chybí dohrát konec Pillars of Eternity. Už to musím doklepat do zdárného konce, ale je to žrout času :-D

Corvus napsal:No jednoznačně! Jak Pillars of Eternity, tak Torment: Tides of Numenera či Wasteland . Asi takhle: hry můžou být sebevíc fotorealistické, dokonalé a ještě dokonalejší, všechno rád vyzkouším, pobavím se, ale to srdce je u mě zcela jednoznačně u izo her na infinity enginu a tudíž v RPG žánru. Já neříkám, Zaklínač je boží, ale prostě Baldur's Gate a spol. to je láska na celý život. Jakmile jsem objevil tuto žánrovou škatulku a izometrickou grafiku, tak jsem byl ztracen. takže mám sice doma kvantum her a novinek a herní průmysl vydatně (jakožto sběratel) podporuji, ale stejně se každý rok vracím do poloviny '90 let k těmto klasikám. Nemůžu si prostě pomoct. Jinak Pillars Of Eternity 2: Deadfire jsem zafinancoval na Figu, stejně jako další RPGčka včetně Pathfinder: Kingmaker. A takový příklad za všechny: rozehrál jsem Assassin Creed: Origins. Nádherná grafika, úžasná atmosféra, Egypt atd. Potom jsem přičuchnul k RPG Seven. Titěrná grafika, inventář s tisíci předměty a popisky :-) a jsem... ztracen. Nemůžu se vůbec donutit k návratu do Egypta. To prostě ukazuje, že to srdce je u mě u detailní, titěrné grafiky a hlavně RPG (i když Seven se pochopitelně nevyrovná skvostům z minulosti) .

Corvus   2x   Jo, já doufám, že na decima enginu si užiju Death Stranding. Snad Kojima PC opravdu potvrdí. Je to graficky opravdu nádherné. Horizon jsem sledoval aspoň ve formě youtube gamesplay. Opravdu krásné scenérie - příroda. Vyhrál bych si. To máš pravdu.

Jinak článek o sběratelkách bude. Zrovna včera jsem nad ním přemýšlel. Teď dopisuji herní začátky, což je bráno takovou humornější formou (ale třeba to bude pro někoho zároveň i zajímavé a připomenu mu jeho začátky) . Potom bude článek o sběratelství a fotky z mé sbírky. Ještě chvilku času to zabere, přece jen je listopad/prosinec, což je u nás v práci (operční sály) největší peklo a skoro se nezastavím :-)
Corvuscorvus13394
    14.12.2017 07:05
Corvus

@ odpověď na komentář od Ersagon:Jo, já doufám, že na decima enginu si užiju Death Stranding. Snad Kojima PC opravdu potvrdí. Je to graficky opravdu nádherné. Horizon jsem sledoval aspoň ve formě youtube gamesplay. Opravdu krásné scenérie - příroda. Vyhrál bych si. To máš pravdu.

Jinak článek o sběratelkách bude. Zrovna včera jsem nad ním přemýšlel. Teď dopisuji herní začátky, což je bráno takovou humornější formou (ale třeba to bude pro někoho zároveň i zajímavé a připomenu mu jeho začátky) . Potom bude článek o sběratelství a fotky z mé sbírky. Ještě chvilku času to zabere, přece jen je listopad/prosinec, což je u nás v práci (operční sály) největší peklo a skoro se nezastavím :-)

Ersagon napsal:Moc pěkný článek a hlavně super screenshoty. Jinak Hellblade jsem ještě nehrál, stále ve skrytu duše doufám, že vyjde ve fyzické verzi.
Každopádně si myslím, že by jsi byl hodně nadšený z foto modu v Horizon: Zero Dawn, kde si člověk může pěkně pohrát s nastavením snímku a ve hře jsou naprosto nádherné scenérie.
Jinak takový dotaz mimo článek, jak to vypadá s tvým článkem o sběratelkách, dočkáme se ho někdy v blízké době? :)

Corvus   2x   No jednoznačně! Jak Pillars of Eternity, tak Torment: Tides of Numenera či Wasteland . Asi takhle: hry můžou být sebevíc fotorealistické, dokonalé a ještě dokonalejší, všechno rád vyzkouším, pobavím se, ale to srdce je u mě zcela jednoznačně u izo her na infinity enginu a tudíž v RPG žánru. Já neříkám, Zaklínač je boží, ale prostě Baldur's Gate a spol. to je láska na celý život. Jakmile jsem objevil tuto žánrovou škatulku a izometrickou grafiku, tak jsem byl ztracen. takže mám sice doma kvantum her a novinek a herní průmysl vydatně (jakožto sběratel) podporuji, ale stejně se každý rok vracím do poloviny '90 let k těmto klasikám. Nemůžu si prostě pomoct. Jinak Pillars Of Eternity 2: Deadfire jsem zafinancoval na Figu, stejně jako další RPGčka včetně Pathfinder: Kingmaker. A takový příklad za všechny: rozehrál jsem Assassin Creed: Origins. Nádherná grafika, úžasná atmosféra, Egypt atd. Potom jsem přičuchnul k RPG Seven. Titěrná grafika, inventář s tisíci předměty a popisky :-) a jsem... ztracen. Nemůžu se vůbec donutit k návratu do Egypta. To prostě ukazuje, že to srdce je u mě u detailní, titěrné grafiky a hlavně RPG (i když Seven se pochopitelně nevyrovná skvostům z minulosti) .Corvuscorvus13394    14.12.2017 07:02 Corvus

@ odpověď na komentář od Ayreas:No jednoznačně! Jak Pillars of Eternity, tak Torment: Tides of Numenera či Wasteland . Asi takhle: hry můžou být sebevíc fotorealistické, dokonalé a ještě dokonalejší, všechno rád vyzkouším, pobavím se, ale to srdce je u mě zcela jednoznačně u izo her na infinity enginu a tudíž v RPG žánru. Já neříkám, Zaklínač je boží, ale prostě Baldur's Gate a spol. to je láska na celý život. Jakmile jsem objevil tuto žánrovou škatulku a izometrickou grafiku, tak jsem byl ztracen. takže mám sice doma kvantum her a novinek a herní průmysl vydatně (jakožto sběratel) podporuji, ale stejně se každý rok vracím do poloviny '90 let k těmto klasikám. Nemůžu si prostě pomoct. Jinak Pillars Of Eternity 2: Deadfire jsem zafinancoval na Figu, stejně jako další RPGčka včetně Pathfinder: Kingmaker. A takový příklad za všechny: rozehrál jsem Assassin Creed: Origins. Nádherná grafika, úžasná atmosféra, Egypt atd. Potom jsem přičuchnul k RPG Seven. Titěrná grafika, inventář s tisíci předměty a popisky :-) a jsem... ztracen. Nemůžu se vůbec donutit k návratu do Egypta. To prostě ukazuje, že to srdce je u mě u detailní, titěrné grafiky a hlavně RPG (i když Seven se pochopitelně nevyrovná skvostům z minulosti) .

Ayreas napsal:Když si zmínil Baldurs Gate (srdcovka) tak mě potěšilo, že udělali Pillars of Eternity (to si určitě neminul) , kde tyhle všechny prvky jsou a pořád je to boží! 8-) mě prostě i v roce 2030 bude tenhle styl bavit nemůžu si pomoct :-D

Ayreas   1x   Když si zmínil Baldurs Gate (srdcovka) tak mě potěšilo, že udělali Pillars of Eternity (to si určitě neminul) , kde tyhle všechny prvky jsou a pořád je to boží! 8-) mě prostě i v roce 2030 bude tenhle styl bavit nemůžu si pomoct :-DAyreasayreas57206    14.12.2017 05:44 Ayreas

Když si zmínil Baldurs Gate (srdcovka) tak mě potěšilo, že udělali Pillars of Eternity (to si určitě neminul) , kde tyhle všechny prvky jsou a pořád je to boží! 8-) mě prostě i v roce 2030 bude tenhle styl bavit nemůžu si pomoct :-D

Ersagon   1x   Moc pěkný článek a hlavně super screenshoty. Jinak Hellblade jsem ještě nehrál, stále ve skrytu duše doufám, že vyjde ve fyzické verzi.
Každopádně si myslím, že by jsi byl hodně nadšený z foto modu v Horizon: Zero Dawn, kde si člověk může pěkně pohrát s nastavením snímku a ve hře jsou naprosto nádherné scenérie.
Jinak takový dotaz mimo článek, jak to vypadá s tvým článkem o sběratelkách, dočkáme se ho někdy v blízké době? :)
Ersagonersagon50091
    14.12.2017 05:29
Ersagon

Moc pěkný článek a hlavně super screenshoty. Jinak Hellblade jsem ještě nehrál, stále ve skrytu duše doufám, že vyjde ve fyzické verzi.
Každopádně si myslím, že by jsi byl hodně nadšený z foto modu v Horizon: Zero Dawn, kde si člověk může pěkně pohrát s nastavením snímku a ve hře jsou naprosto nádherné scenérie.
Jinak takový dotaz mimo článek, jak to vypadá s tvým článkem o sběratelkách, dočkáme se ho někdy v blízké době? :)Komentář odeslán z mobilní verze m.zing.cz

Corvus    Jen dovětek k tomu Didaktiku: zrovna sepisuji blog na téma "jak jsem začal s hrami" (nejde o název) . Nakonec z toho bude obsáhlý 3dílný seriál. Píšu to v prvé řadě hlavně pro sebe, abych si zachoval vzpomínku na své začátky, datované do '80 let. Měl jsem to ohromné štěstí a prošel si vlastně kompletní hráčskou érou v Českoslovesnku (až do dnešních dnů) . Hry pro mě hodně znamenají. Asi i proto, že rodiče nebyli nikdy movití a všeho jsem si nesmírně vážil a k PC jsem se dostal v době, kdy všichni měli Pentia :-) Já drtil prvního Dooma na 486, psal v T602 slohovky do školy :-D a dělal v DOSu. A kolem mě frčeli kluci na Pentiích :-D Nádherné doby. Vše to sepisuji. První část mám již hotovou a článek už jen ladím a zabrušuji :-D Akorát to jde pomaleji, protože mám teď v práci opravdu hard core období. Tenhle týden článek vyjde.Corvuscorvus13394    13.12.2017 22:06 Corvus

@ odpověď na komentář od Narw:Jen dovětek k tomu Didaktiku: zrovna sepisuji blog na téma "jak jsem začal s hrami" (nejde o název) . Nakonec z toho bude obsáhlý 3dílný seriál. Píšu to v prvé řadě hlavně pro sebe, abych si zachoval vzpomínku na své začátky, datované do '80 let. Měl jsem to ohromné štěstí a prošel si vlastně kompletní hráčskou érou v Českoslovesnku (až do dnešních dnů) . Hry pro mě hodně znamenají. Asi i proto, že rodiče nebyli nikdy movití a všeho jsem si nesmírně vážil a k PC jsem se dostal v době, kdy všichni měli Pentia :-) Já drtil prvního Dooma na 486, psal v T602 slohovky do školy :-D a dělal v DOSu. A kolem mě frčeli kluci na Pentiích :-D Nádherné doby. Vše to sepisuji. První část mám již hotovou a článek už jen ladím a zabrušuji :-D Akorát to jde pomaleji, protože mám teď v práci opravdu hard core období. Tenhle týden článek vyjde.

Narw napsal:Jen tak mimochodem, když už si tu mluvil o jiných RPG a vidím v profilu, že si jejich milovník: Hraješ taky hack 'n slash RPG typu Diablo? Já jsem na tom vyrostl a i když miluju RPG se složitějšíma mechanikama, rád si k Diablu nebo Torchlightu někdy odskočím.

Corvus    Určitě. Jedno období jsem měl opravdu hodně akční. Projel jsem Diablo, Diablo II (na to mám skvělé vzpomínky) , hodně se mi líbilo i úplně první Sacred. Pamatuji si jak ohromně nabušeně (a převratně) vypadal Revenant (komba, nasvícení scény atd. ) . Bylo jich strašně moc. Já jsem se k PC hrám dostal později a většinu her jsem doháněl (začínal jsem na Didaktiku M a PC jse mměl později než všichni kolem mě) . Nicméně to se píše rok 1995 - 2000. Torchlight a třeba Titan Quest už považuji za "novější" kousky a to už mě tolik akční RPGčka nebrala. Titan Quest vůbec kvůli zasazení a hlavně nemám příliš vztah k 3D, které v té době nastoupilo. Například takové Neverwinter Nights se mi nelíbilo ani v době vydání. Byl jsem zhýčkaný krásně vypiplanou, ručně dělanou grafikou přetékající detaily. Truhly byly nádherně zdobené, flakony krásně tvarované, zbraně úžasné, nemluvě o architektuře a designu levelů (render) . A pak přišlo hnusné 3D, které nabízelo leda tak holé místnosti, totální strohost všeho a pekelný inventář... Ale to jsem utekl od tématu. Prošel jsem si víceméně všechna klasická akční RPGčka, ale jakmile jsem přičichnul k iso enginu a hrám jako Planescape: Torment, Fallout, Baldur's Gate či Icewind Dale, tak byl konec. Byl jsem ztracen. Neuvěřitelně mě uchvátila. K ačním RPG jsem se vrátil až po dlouhé době a to díky The Incredible Adventure of Van Helsing (pouze jednička) . Strašně mě chytlo zasazení: karpaty, evropské lesy, nepřátelé z "našich" pohádek. Skvělý humor, popkulturní odkazy a vše v češtině. To mi opravdu sednulo. Navíc je to i výzva a pekelné hordy se valí. No a druhé akční RPG, které mě v poslední době opravdu bavilo je Grim Dawn. Opět: ohromně mi sednulo zasazením a jakousi ponurostí. Krásná, vypiplaná a detailní grafika... Takže to jsou dva případy z poslední doby. Pochopitelně mám i Diablo III + datadisk ve sběrateslké edici, ale nějak to není ono... Málo temné. Když si vybavím tu šílenou muziku z jedničky... ty kolikrát depresivní lokace :-) Ale je fakt, že jsem trojce moc nedal. Určitě si to hodlám doplnit, kor když vyšel i Necromancer. Jinak z té pozdější fáze (což už je z dnešního pohledu také pravěk) se mi jakžtakž líbilo Dungeon Siege I a II.Corvuscorvus13394    13.12.2017 22:02 Corvus

@ odpověď na komentář od Narw:Určitě. Jedno období jsem měl opravdu hodně akční. Projel jsem Diablo, Diablo II (na to mám skvělé vzpomínky) , hodně se mi líbilo i úplně první Sacred. Pamatuji si jak ohromně nabušeně (a převratně) vypadal Revenant (komba, nasvícení scény atd. ) . Bylo jich strašně moc. Já jsem se k PC hrám dostal později a většinu her jsem doháněl (začínal jsem na Didaktiku M a PC jse mměl později než všichni kolem mě) . Nicméně to se píše rok 1995 - 2000. Torchlight a třeba Titan Quest už považuji za "novější" kousky a to už mě tolik akční RPGčka nebrala. Titan Quest vůbec kvůli zasazení a hlavně nemám příliš vztah k 3D, které v té době nastoupilo. Například takové Neverwinter Nights se mi nelíbilo ani v době vydání. Byl jsem zhýčkaný krásně vypiplanou, ručně dělanou grafikou přetékající detaily. Truhly byly nádherně zdobené, flakony krásně tvarované, zbraně úžasné, nemluvě o architektuře a designu levelů (render) . A pak přišlo hnusné 3D, které nabízelo leda tak holé místnosti, totální strohost všeho a pekelný inventář... Ale to jsem utekl od tématu. Prošel jsem si víceméně všechna klasická akční RPGčka, ale jakmile jsem přičichnul k iso enginu a hrám jako Planescape: Torment, Fallout, Baldur's Gate či Icewind Dale, tak byl konec. Byl jsem ztracen. Neuvěřitelně mě uchvátila. K ačním RPG jsem se vrátil až po dlouhé době a to díky The Incredible Adventure of Van Helsing (pouze jednička) . Strašně mě chytlo zasazení: karpaty, evropské lesy, nepřátelé z "našich" pohádek. Skvělý humor, popkulturní odkazy a vše v češtině. To mi opravdu sednulo. Navíc je to i výzva a pekelné hordy se valí. No a druhé akční RPG, které mě v poslední době opravdu bavilo je Grim Dawn. Opět: ohromně mi sednulo zasazením a jakousi ponurostí. Krásná, vypiplaná a detailní grafika... Takže to jsou dva případy z poslední doby. Pochopitelně mám i Diablo III + datadisk ve sběrateslké edici, ale nějak to není ono... Málo temné. Když si vybavím tu šílenou muziku z jedničky... ty kolikrát depresivní lokace :-) Ale je fakt, že jsem trojce moc nedal. Určitě si to hodlám doplnit, kor když vyšel i Necromancer. Jinak z té pozdější fáze (což už je z dnešního pohledu také pravěk) se mi jakžtakž líbilo Dungeon Siege I a II.

Narw napsal:Jen tak mimochodem, když už si tu mluvil o jiných RPG a vidím v profilu, že si jejich milovník: Hraješ taky hack 'n slash RPG typu Diablo? Já jsem na tom vyrostl a i když miluju RPG se složitějšíma mechanikama, rád si k Diablu nebo Torchlightu někdy odskočím.

Narw   2x   Jen tak mimochodem, když už si tu mluvil o jiných RPG a vidím v profilu, že si jejich milovník: Hraješ taky hack 'n slash RPG typu Diablo? Já jsem na tom vyrostl a i když miluju RPG se složitějšíma mechanikama, rád si k Diablu nebo Torchlightu někdy odskočím.Narwnarw57671    13.12.2017 20:16 Narw

Jen tak mimochodem, když už si tu mluvil o jiných RPG a vidím v profilu, že si jejich milovník: Hraješ taky hack 'n slash RPG typu Diablo? Já jsem na tom vyrostl a i když miluju RPG se složitějšíma mechanikama, rád si k Diablu nebo Torchlightu někdy odskočím.

Corvus   1x   Níže je zcela jasně uvedeno proč se TY a TOBĚ podobní hulváti nebudou na mém blogu vyskytovat. Předpokládám, že číst umíš, tudíž by bylo záhodno stáhnout ocas a odporoučet se. K sobě domů si asi také těžko zveš lidi, které nemáš rád. To samé platí o mém blogu a o tobě. Tečka. Tento příspěvek je tlustá dělící čára, za kterou už tvé příspěvky neočekávám (své problémy si řeš soukromou poštou, nikoliv přes můj blog) .Corvuscorvus13394    13.12.2017 12:27 Corvus

@ odpověď na komentář od Lazy:Níže je zcela jasně uvedeno proč se TY a TOBĚ podobní hulváti nebudou na mém blogu vyskytovat. Předpokládám, že číst umíš, tudíž by bylo záhodno stáhnout ocas a odporoučet se. K sobě domů si asi také těžko zveš lidi, které nemáš rád. To samé platí o mém blogu a o tobě. Tečka. Tento příspěvek je tlustá dělící čára, za kterou už tvé příspěvky neočekávám (své problémy si řeš soukromou poštou, nikoliv přes můj blog) .Komentář byl autorem naposledy upraven 13.12.2017 12:41

Původní verze před úpravami:Níže je zcela jasně uvedeno proč se TY a TOBĚ podobní hulváti nebudou na mém blogu vyskytovat. Předpokládám, že číst umíš, tudíž by bylo záhodno stáhnout ocas a odporoučet se. K sobě domů si asi také těžko zveš lidi, které nemáš rád. To samé platí o mém blogu a o tobě. Tečka. Tento příspěvek je tlustá dělící čára, za kterou už tvé příspěvky neočekávám.

Lazy napsal:Na mobilu me pm nevyskakuji a stejne je nectu :) kdyz je komentar mormalni nevidim jediny duvod ho mazat! Jestli chces davat bany, klidne ty prichazis o kliky ne ja!

Miky člen redakce   2x   To je zajímavé, že sis tu PM přečetl, ale to je jedno. Napsal jsem to i tady, takže se tím laskavě řiď a respektuj právo Corvuse.Mikymiky3    13.12.2017 12:18 Miky

@ odpověď na komentář od Lazy:To je zajímavé, že sis tu PM přečetl, ale to je jedno. Napsal jsem to i tady, takže se tím laskavě řiď a respektuj právo Corvuse.

Lazy napsal:Na mobilu me pm nevyskakuji a stejne je nectu :) kdyz je komentar mormalni nevidim jediny duvod ho mazat! Jestli chces davat bany, klidne ty prichazis o kliky ne ja!

Lazy    Na mobilu me pm nevyskakuji a stejne je nectu :) kdyz je komentar mormalni nevidim jediny duvod ho mazat! Jestli chces davat bany, klidne ty prichazis o kliky ne ja!Lazylazy34358    13.12.2017 12:11 Lazy

@ odpověď na komentář od Miky:Na mobilu me pm nevyskakuji a stejne je nectu :) kdyz je komentar mormalni nevidim jediny duvod ho mazat! Jestli chces davat bany, klidne ty prichazis o kliky ne ja!Komentář odeslán z mobilní verze m.zing.cz

Miky napsal:to Lazy: Už jsem ti psal soukromou zprávu s upozorněním. Zanech svého jednání a přestaň prudit na blogu Corvuse. Sám si může rozhodnout, jaké komentáře zde ponechá a jaké bude mazat. Pokud nebudeš rozumný a budeš v tom pokračovat, tak nejen, že ti budou komentáře smazány, ale můžeš obdržet ban na 24 hodin a poté klidně na pořád.

Miky člen redakce   1x   to Lazy: Už jsem ti psal soukromou zprávu s upozorněním. Zanech svého jednání a přestaň prudit na blogu Corvuse. Sám si může rozhodnout, jaké komentáře zde ponechá a jaké bude mazat. Pokud nebudeš rozumný a budeš v tom pokračovat, tak nejen, že ti budou komentáře smazány, ale můžeš obdržet ban na 24 hodin a poté klidně na pořád.Mikymiky3    13.12.2017 11:52 Miky

to Lazy: Už jsem ti psal soukromou zprávu s upozorněním. Zanech svého jednání a přestaň prudit na blogu Corvuse. Sám si může rozhodnout, jaké komentáře zde ponechá a jaké bude mazat. Pokud nebudeš rozumný a budeš v tom pokračovat, tak nejen, že ti budou komentáře smazány, ale můžeš obdržet ban na 24 hodin a poté klidně na pořád.

Corvus   1x   Ne, klasické rýpnutí. Ale o to nejde. Pro mě níže uvedení lidé neexistují a na svém blogu je nechci vidět. Stačí, že otravují vzduch v diskuzích všude okolo ;-) Už jen ta Ynteligence, kdy sem chodí do diskuze, kopírují vlastní příspěvky a po určitých intervalech zkoušejí "spamovat". Asi nevědí, že jsem velice trpělivý člověk ;-)Corvuscorvus13394    12.12.2017 15:13 Corvus

@ odpověď na komentář od Ayreas:Ne, klasické rýpnutí. Ale o to nejde. Pro mě níže uvedení lidé neexistují a na svém blogu je nechci vidět. Stačí, že otravují vzduch v diskuzích všude okolo ;-) Už jen ta Ynteligence, kdy sem chodí do diskuze, kopírují vlastní příspěvky a po určitých intervalech zkoušejí "spamovat". Asi nevědí, že jsem velice trpělivý člověk ;-)Komentář byl autorem naposledy upraven 12.12.2017 15:59

Původní verze před úpravami:Ne, klasické rýpnutí. Ale o to nejde. Pro mě níže uvedení lidé neexistují a na svém blogu je nechci vidět. Stačí, že otravují vzduch v diskuzích všude okolo ;-)

Ayreas napsal:Tak tahle hra mě nějak minula, že vůbec vyšla ... hmm teď mám důvod k zamyšlení 8-) Docela bych uvítal, kdyby šlo zahrát demo :-D

PS: mimo diskuzi, o co sem přišel? nějaké "rádoby vtipné komentáře" ? ;-)

Ayreas   1x   Tak tahle hra mě nějak minula, že vůbec vyšla ... hmm teď mám důvod k zamyšlení 8-) Docela bych uvítal, kdyby šlo zahrát demo :-D

PS: mimo diskuzi, o co sem přišel? nějaké "rádoby vtipné komentáře" ? ;-)
Ayreasayreas57206
    12.12.2017 14:53
Ayreas

Tak tahle hra mě nějak minula, že vůbec vyšla ... hmm teď mám důvod k zamyšlení 8-) Docela bych uvítal, kdyby šlo zahrát demo :-D

PS: mimo diskuzi, o co sem přišel? nějaké "rádoby vtipné komentáře" ? ;-)

Corvus   5x   Mimo diskuzi:

Protože to NĚKDO nechce neustále pochopit a má snahu sem psát, tak to uvedu na pravou míru: pod ŽÁDNÝM MÝM BLOGEM NEBUDOU ŽÁDNÉ PŘÍSPĚVKY OD CCA 4 LIDÍ NA ZINGU. Tj. od problémových, diskuzních šotků, překypujících vulgarismy, nenávistí a trapně se snažící shazovat a ponižovat autora, recenzenty, vývojáře a diskutující a kterým jde pouze o vyvolání vulgárního flamu. Na svém blogu jsem BOHEM ;-) Je úplně zbytečné se snažit cokoliv psát. Rovnou tyto příspěvku mažu a věřím, že s novou verzí Zingu půjde v rámci uživatelských blogů definitivně tyto ignoranty banovat.

O které "lidi" jde? To všichni na Zingu vědí velice dobře. Na mém blogu nikdo nikoho nebude očerňovat a ne, nechci zde mít od těchto lidí VŮBEC ŽÁDNÉ příspěvky a to i v případě, že by jednou v životě napsali něco aspoň trochu normálního.

Pan LAZY, LJUK88 a GOODTIME to mohou rovnou vzdát. Jejich stylem vedené příspěvky a nekonečné hulvátství, v mnoha případech trvající roky, já tolerovat v žádném případě nebudu. Jejich názory nemají ani pro mě, ani pro nikoho kolem, žádnou hodnotu. Děkuji za pozornost a velký dík všem normálním diskutujícím ;-)
Corvuscorvus13394
    12.12.2017 11:41
Corvus

Mimo diskuzi:

Protože to NĚKDO nechce neustále pochopit a má snahu sem psát, tak to uvedu na pravou míru: pod ŽÁDNÝM MÝM BLOGEM NEBUDOU ŽÁDNÉ PŘÍSPĚVKY OD CCA 4 LIDÍ NA ZINGU. Tj. od problémových, diskuzních šotků, překypujících vulgarismy, nenávistí a trapně se snažící shazovat a ponižovat autora, recenzenty, vývojáře a diskutující a kterým jde pouze o vyvolání vulgárního flamu. Na svém blogu jsem BOHEM ;-) Je úplně zbytečné se snažit cokoliv psát. Rovnou tyto příspěvku mažu a věřím, že s novou verzí Zingu půjde v rámci uživatelských blogů definitivně tyto ignoranty banovat.

O které "lidi" jde? To všichni na Zingu vědí velice dobře. Na mém blogu nikdo nikoho nebude očerňovat a ne, nechci zde mít od těchto lidí VŮBEC ŽÁDNÉ příspěvky a to i v případě, že by jednou v životě napsali něco aspoň trochu normálního.

Pan LAZY, LJUK88 a GOODTIME to mohou rovnou vzdát. Jejich stylem vedené příspěvky a nekonečné hulvátství, v mnoha případech trvající roky, já tolerovat v žádném případě nebudu. Jejich názory nemají ani pro mě, ani pro nikoho kolem, žádnou hodnotu. Děkuji za pozornost a velký dík všem normálním diskutujícím ;-)Komentář byl autorem naposledy upraven 12.12.2017 11:56

Původní verze před úpravami:Mimo diskuzi:

Protože to NĚKDO nechce neustále pochopit a má snahu sem psát, tak to uvedu na pravou míru: pod ŽÁDNÝM MÝM BLOGEM NEBUDOU ŽÁDNÉ PŘÍSPĚVKY OD CCA 4 LIDÍ NA ZINGU. Tj. od problémových, diskuzních šotků, překypujících vulgarismy, nenávistí a trapně se snažící shazovat autora, recenzenty, vývojáře a kteří se snažíé vyvolat pouze vulgární diskuzi. Na svém blogu jsem BOHEM ;-) Je úplně zbytečné se snažit cokoliv psát. Rovnou tyto lidi mažu. O které jde? To všichni na Zingu vědí velice dobře. Na mém blogu nikdo nikoho nenude očerňovat a ne, nechci tady mít od těchto lidí VŮBEC ŽÁDNÉ příspěvky a to i v případě, že by jednou v životě napsali něco aspoň trochu normálního. Díky za pozornost ;-)

A pan Lazy, Godoftime a Ljuk88 to mohou rovnou vzdát.

Corvus    Člověče, to se fakt blbě specifikuje. Nečekej od toho bojovku a "něco jako" Dark Souls už vůbec ne. Je to spíše atmosférická hra s odkazy (převyprávěním) několika částí Eddy (podobně jako aktuálně vychází od Neila Gaimana - Severská mytologie) . Plus zde jsou hádankové části (čili trochu té adventury) , bojovkové sekvence (na nejtěžší obtížnost jsou bossové aspoň trochu výzva) a jinak především pocitovka, atmosféra, vnitřní monology. Chápu proč Hellblade nesedne každému. Kdo není empatický nebo ho nezajímají dialogy, ten si nepošmákne. Mě ale například adventurní pasáže nenudily a bojový systém se mi dokonce líbil. není to žádný komplexní a ze řetězu utržený Nioh, ale je vidět, že s bojovkami mělo tohle studio své zkušenosti. Strašně dobře se bojové části hrají. Mě to sedlo a dokonce bych si dal líbit i víc bojů a těžších. Hodně mě zajímalo jak se vše vyvrbí a co se Senue vlastně stalo, čím to trpí atd. Co mi vadilo bylo poměrně nízké FOV, na což jsem si stěžoval už v době videodeníčků. To se bohužel nezlepšilo. Hellblade za zahrání jednoznačně stojí a 100% to chce sluchátka, nikoliv repro.Corvuscorvus13394    12.12.2017 11:08 Corvus

@ odpověď na komentář od Narw:Člověče, to se fakt blbě specifikuje. Nečekej od toho bojovku a "něco jako" Dark Souls už vůbec ne. Je to spíše atmosférická hra s odkazy (převyprávěním) několika částí Eddy (podobně jako aktuálně vychází od Neila Gaimana - Severská mytologie) . Plus zde jsou hádankové části (čili trochu té adventury) , bojovkové sekvence (na nejtěžší obtížnost jsou bossové aspoň trochu výzva) a jinak především pocitovka, atmosféra, vnitřní monology. Chápu proč Hellblade nesedne každému. Kdo není empatický nebo ho nezajímají dialogy, ten si nepošmákne. Mě ale například adventurní pasáže nenudily a bojový systém se mi dokonce líbil. není to žádný komplexní a ze řetězu utržený Nioh, ale je vidět, že s bojovkami mělo tohle studio své zkušenosti. Strašně dobře se bojové části hrají. Mě to sedlo a dokonce bych si dal líbit i víc bojů a těžších. Hodně mě zajímalo jak se vše vyvrbí a co se Senue vlastně stalo, čím to trpí atd. Co mi vadilo bylo poměrně nízké FOV, na což jsem si stěžoval už v době videodeníčků. To se bohužel nezlepšilo. Hellblade za zahrání jednoznačně stojí a 100% to chce sluchátka, nikoliv repro.

Narw napsal:Ještě jsem se ke hře nedostal, ale plánuji. Jen nějak nevím, co si pod ní představit. Budu alespoň blízko, když řeknu, že mi hra připomíná walking simulátor občasně střihlej akční složkou ve formě combatu jako má Dark Souls? Mimochodem, na PS Store je nyní víkendová sleva pro všechy zájemce. Mám pocit, že to je nějakých 25% dolu.

Corvus   1x   Musím souhlasit. Konec nepodchytili nejlépe.Corvuscorvus13394    12.12.2017 11:02 Corvus

@ odpověď na komentář od Lasman:Musím souhlasit. Konec nepodchytili nejlépe.

Lasman napsal:Jedno z nejmilejších překvapení tohoto roku. Konec mohl být trochu více "roztáhlý" ale jinak ve všech ostatních aspektech úžasný herní zážitek. Skvělá recenze.

Corvus    Určitě. S tím koncem jednoznačně souhlasím. Na mě byl trošku rozpačitej. A nemyslím těmi vlnami nepřátel, ale spíše po stránce originality. Celá hra byla zajímavá a originálně pojatá a konec trochu ztratil šťávu. Potom, co vše Senua prožila jsem čekal trochu větší katarzi.

Určitě vytáhnu minimálně 5 her, které letos měly opravdu koule. Za mě je hodně vysoko Divinity: Original Sin 2, Torment: Tides of Numenera a Nioh. Ale Hellblade si u mě připsal hodně bodů za tu "nehratelnou" část. Určitě po stránce hratelnosti u mě vítězí Divinity, která je prakticky nekonečná a RPG je srdcový žánr, ale celkový prožitek, který mnou v dobrém otřásl, byl v případě Hellblade. RPG je RPG, ale HEllblade je mimo škatulky, to se mi líbí. Jsem rád, že vyhrál hned asi v 5 kategoriích na The Game Awards 2017. Mimojiného v kategorii: audio, herecký výkon, hra s největším dopadem. Zaslouženě.
Corvuscorvus13394
    12.12.2017 10:08
Corvus

@ odpověď na komentář od Alfajk:Určitě. S tím koncem jednoznačně souhlasím. Na mě byl trošku rozpačitej. A nemyslím těmi vlnami nepřátel, ale spíše po stránce originality. Celá hra byla zajímavá a originálně pojatá a konec trochu ztratil šťávu. Potom, co vše Senua prožila jsem čekal trochu větší katarzi.

Určitě vytáhnu minimálně 5 her, které letos měly opravdu koule. Za mě je hodně vysoko Divinity: Original Sin 2, Torment: Tides of Numenera a Nioh. Ale Hellblade si u mě připsal hodně bodů za tu "nehratelnou" část. Určitě po stránce hratelnosti u mě vítězí Divinity, která je prakticky nekonečná a RPG je srdcový žánr, ale celkový prožitek, který mnou v dobrém otřásl, byl v případě Hellblade. RPG je RPG, ale HEllblade je mimo škatulky, to se mi líbí. Jsem rád, že vyhrál hned asi v 5 kategoriích na The Game Awards 2017. Mimojiného v kategorii: audio, herecký výkon, hra s největším dopadem. Zaslouženě.

Alfajk napsal:takhle hotovej jsem ze hry rozhodně nebyl, ale je to urcite originalni pocin, kterej stoji za zahrani, nevybavuju si, kdy bych hral nejak podobne stylizovanej pribeh, a ta zvukova stranka byla perfektni, za me 7/10, mozna by to obhajilo i osmicku, ale muselo by to bejt dotazenejsi (viz "uspechanej konec")

Alfajk   1x   takhle hotovej jsem ze hry rozhodně nebyl, ale je to urcite originalni pocin, kterej stoji za zahrani, nevybavuju si, kdy bych hral nejak podobne stylizovanej pribeh, a ta zvukova stranka byla perfektni, za me 7/10, mozna by to obhajilo i osmicku, ale muselo by to bejt dotazenejsi (viz "uspechanej konec")Alfajkalfajk16671    11.12.2017 08:43 Alfajk

takhle hotovej jsem ze hry rozhodně nebyl, ale je to urcite originalni pocin, kterej stoji za zahrani, nevybavuju si, kdy bych hral nejak podobne stylizovanej pribeh, a ta zvukova stranka byla perfektni, za me 7/10, mozna by to obhajilo i osmicku, ale muselo by to bejt dotazenejsi (viz "uspechanej konec")

Lasman   2x   Jedno z nejmilejších překvapení tohoto roku. Konec mohl být trochu více "roztáhlý" ale jinak ve všech ostatních aspektech úžasný herní zážitek. Skvělá recenze.Lasmanlasman25718    10.12.2017 20:32 Lasman

Jedno z nejmilejších překvapení tohoto roku. Konec mohl být trochu více "roztáhlý" ale jinak ve všech ostatních aspektech úžasný herní zážitek. Skvělá recenze.

Narw   1x   Ještě jsem se ke hře nedostal, ale plánuji. Jen nějak nevím, co si pod ní představit. Budu alespoň blízko, když řeknu, že mi hra připomíná walking simulátor občasně střihlej akční složkou ve formě combatu jako má Dark Souls? Mimochodem, na PS Store je nyní víkendová sleva pro všechy zájemce. Mám pocit, že to je nějakých 25% dolu.Narwnarw57671    8.12.2017 15:41 Narw

Ještě jsem se ke hře nedostal, ale plánuji. Jen nějak nevím, co si pod ní představit. Budu alespoň blízko, když řeknu, že mi hra připomíná walking simulátor občasně střihlej akční složkou ve formě combatu jako má Dark Souls? Mimochodem, na PS Store je nyní víkendová sleva pro všechy zájemce. Mám pocit, že to je nějakých 25% dolu.

O autorovi blogu

Corvus
Corvus
Muž, 100 let

...počat v podhorském městečku, obklopeném jizerskými kopci, věnuji se převážně kvalitní hudbě rozličných žánrů, psaní pro magazín Muzikus a od podzimu 2014 redaktorské činnosti pro kulturní portál Abyss. K hudbě mě přivedli rodiče skrz BLACK SABBATH, QUEEN a LED ZEPPELIN. Jsem taktéž webmasterem a grafikem stránek NorahJones.cz (srdcová záležitost). Kdysi jsem vedl nejnavštěvovanější českou stránku o SEPULTUŘE (již neaktivní). Dlouhodobě spolupracuji s kapelou HYPNOS. Jsem závislý na rozšiřování své úctyhodné hudební sbírky, knihomol, nadšenec do severské mytologie a studia run.

Kromě psaní se většinu času zabývám grafikou převážně pro hudební interprety, skupiny a festivaly (vinyly, booklety, trička, plakáty), rukodělnou výrobou a toulkami po přilehlých hvozdech. Na svět se dívám optikou pesimisty a vlka samotáře. Jsem starej havran.

Co se týče herních zážitků a zkušeností: vystačil bych si do smrti se svatou trojicí Planescape Torment, System Shock a Deus Ex. Ve společnosti Noxe, Gothic série, Risenu či nádherných adventurních perel The Longest Journey a obou Syberií (z pera mistra Benoita Socala), jsem stávil taktéž skvostné časy... Nezapomenutelné je pátrání v Broken Swordech, dobrodružství v Baldur's Gate, první pokoření Diabla či debutově odstřelený Radškorpion ve Falloutovi. Nostalgie je krásná věc, neřku-li, když si jí člověk okoření znovuzahráním např. legendárního System Shocku... Jsem vášnivý sběratel limitovaných edic her a to především RPG a adventurního žánru.

Ve zkratce IZO HARD CORE RPG maniak ;-)

Můj web:

Mé aktuálně nejočekávanější hry:

Nioh: Complete Edition, Okami HD, Pillars of Eternity 2: Deadfire CE, Wasteland 3 CE, Death Stranding, System Shock CE (remaster), System Shock 3, Phoenix Point CE, Cyberpunk 2077, Vampyr, Far Cry 5 CE, Kingdom Come: Deliverance CE, Call of Cthulhu, Biomutant CE, Code Vein, Pathfinder: Kingmaker, Anthem, Beyond Good and Evil 2.

Už ať je to doma na policích!!! Letos budou opět herní žně!

Aktuálně hraji:

Assassin's Creed: Origins, Nier: Automat a Seven: The Days Long Gone

Suverénně nejočekávanější hra příštího roku:

Pillars of Eternity 2: Deadfire CE, Kingdom Come: Deliverance CE a Phoenix Point CE

Založit herní BLOG